• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

مصوبه تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی مراغه صادر شد

  • کد خبر : 96259
  • 04 اسفند 1401 - 10:45
مصوبه تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی مراغه صادر شد
یاز اکو - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مراغه گفت: اختصاص ۲۰ لیتر بر ثانیه آب از سد علویان جهت استقرار صنایع کم‌آب‌بر جدید و همچنین تامین آب شرب واحدهای موجود در شهرک صنعتی مراغه، که طی ۱۶ آذر سال جاری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی تصویب شده بود، پس از حدود ۲.۵ ماه مصوبه گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، داود آقایی افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی در آن جلسه تامین آب برای شهرک صنعتی را به عنوان اولین مصوبه کارگروه مورد تاکید قرار داده و برای عملیاتی شدن آن نیز ضرب‌الاجل تعیین کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه با اختصاص این میزان آب برای شهرک صنعتی مراغه یکی از بزرگترین کمبودهای این شهرک رفع می‌شود، بیان کرد: بیش از دو دهه از عمر این شهرک صنعتی می‌گذرد و اختصاص آب سالم و بهداشتی مورد نیاز صنایع در دولت سیزدهم، گام بلندی در جهت توسعه روزافزون آن محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: اختصاص ۲۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک صنعتی مراغه، برخی طرح‌های نیمه‌کاره این شهرک از جمله پروژه فولادسازی با عنوان «اسنوندآذر» را هم در این شهرک عملیاتی می‌کند.

«آقایی» بیان کرد: طرح برقرسانی به شرکت «اسنوندآذر» نیز طی روزهای اخیر به اتمام رسید تا این واحد فولادسازی نیز با نصب دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بتواند طی نیمه دوم سال آینده در شهرک صنعتی مراغه به مرحله تولید برسد.

وی اظهار داشت: این واحد با نصب چهار کوره القایی و تولید شمش فولادی، در حقیقت بخشی از مواد اولیه کارخانجات نورد منطقه را تولید خواهد کرد.

به گفته وی مسئولان در زمان حاضر برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای بر زمین مانده و جبران عقب‌ماندهای مراغه اهتمام جدی دارند و ایجاد لجستیک پارک یا پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مراغه نیز از جمله اقدامات اساسی برای جبران گذشته و افزایش بهره‌وری محصولات تولیدی این شهرستان به شمار می‌رود که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مراغه با اشاره به کلنگ‌زنی طرح لجستیک پارک مراغه طی دهه‌فجر امسال، بیان کرد: سرمایه‌گذار این طرح قراردادهای لازم را با پیمانکاران برای دیوارکشی، احداث سوله و سایر ابنیه منعقد کرده و منتظر تحویل زمین است.

«آقایی» با بیان اینکه اکنون مراحل اداری تحویل زمین از امور اراضی جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود، بیان کرد: تجهیز کارگاه نیز به زودی در این طرح آغاز می‌شود تا عملیات اجرایی آن در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی گردد.

بر اساس این گزارش شهرک صنعتی مراغه با وجود اینکه بیش از دو دهه قبل احداث و راه‌اندازی شد، همچنان با کمبودهایی چون نبود آب کافی و آنتن‌دهی ضعیف تلفن همراه مواجه است؛ کمبودهایی که یکی پس از دیگری در دولت سیزدهم رفع می‌شود تا این شهرک پذیرای سرمایه‌گذاران و رونق تولید باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});