به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن در ماه فوریه از ۹/ ۴۸ نهایی ماه قبل به ۴/ ۴۷ کاهش یافت. این شاخص برای چهارمین ماه متوالی زیر سطح ۵۰ باقی ماند و بیشترین کاهش را از اوت ۲۰۲۰ با ۲/ ۴۷ رقم زد.
دادههای زیرشاخص نشان داد تولید کارخانه و سفارشهای جدید برای هشتمین ماه متوالی و با نرخهای سریعتر از ژانویه کاهش یافت. سفارشهای صادراتی بیشترین کاهش را از ژوئیه ۲۰۲۰ به دلیل تقاضای ضعیف جهانی به ثبت رساند.
اندرو هارکر، مدیر اقتصاد در S&P Global Market Intelligence گفت: ارائهدهندگان خدمات، افزایش شدیدتری در فعالیتها و کسبوکارهای جدید ثبت کردند، زیرا آخرین موج همهگیری کووید-۱۹ کمرنگ شد و تقاضا را تقویت کرد، اما هزینههای ورودی شرکتهای خدماتی با سریعترین سرعت در هشت ماه گذشته افزایش یافت، در حالی که تورم قیمتهایی که برای مشتریان اعمال میکردند تنها به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید که نشاندهنده سود کمتر است.
البته شرکتها امیدوارند در ماههای آینده شاهد کاهش معنیدار فشار قیمتها باشند.