• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

شهرک صنعتی شماره ٢ در مراغه احداث می‌شود

  • کد خبر : 13598
  • 15 اردیبهشت 1400 - 14:15
شهرک صنعتی شماره ٢ در مراغه احداث می‌شود
یاز اکو - نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه در دستور کار قرار گرفته و این شهرک در زمینی به وسعت ۱۵۱ هکتار ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی علیزاده روز چهارشنبه در جلسه بررسی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی مراغه که با حضور معاونان فرمانداری و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، افزود: مکان ایجاد ناحیه صنعتی جدید مراغه شناسایی شده است و در نظر داریم در کنار این مجموعه، منطقه ویژه اقتصادی را نیز راه اندازی کنیم.

وی گفت: در این منطقه ۳۱۳ هکتار برای منطقه ویژه اقتصادی و ۱۵۱ هکتار برای شهرک صنعتی شماره ۲ پیش بینی شده و ۲۲۹ هکتار زمین برای توسعه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه از قبیل آب و گاز هماهنگ شده و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی کامل برای عملیات اجرایی آن را دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه از لحاظ فنی و اقتصادی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه توجیه دارد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین های شهرک صنعتی فعلی مراغه واگذار و محدوده آن رو به اتمام بوده، ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه الزامی است.

سید مرتضی نیرومند گفت: ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه جز برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان است و آماده تملک زمین برای احداث آن هستیم.

وی گفت: همچنین در تامین اعتبار نیازمند همراهی مسئولان و نماینده شهرستان هستیم.

وی افزود: فردا تیم فنی متشکل از کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی استان و روسای دستگاه اجرایی شهرستان از زمین شهرک صنعتی شماره ۲ بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از بازدید، از فردا استعلام زیرساخت ها و طرح مطالعاتی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ آغاز می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: بیکاری یکی از اصلی ترین معضلات شهرستان مراغه است.

موسی شعفی گفت: مجموعه شهرستان از حضور سرمایه گذاران و ایجاد صنایع در مراغه استقبال می کند.

وی به مشکلات شهرک صنعتی فعلی مراغه نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه راه ارتباطی و عدم تمایل سرمایه گذاران برای حضور در شهرک صنعتی فعلی مراغه از جمله مشکلات اساسی این مجموعه است.

وی تاکید کرد: رفع مشکلات شهرک صنعتی مراغه از مطالبات اصلی شهرستان است.

معاون سیاسی و اتماعی فرماندار مراغه در این جلسه خواستار تسریع در روند ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مراغه نیز در این جلسه گفت: منطقه صنعتی علمدار مراغه با ۲۵ واحد فعال و اشتغالزایی مستقیم برای ۳۰۰ نفر دارای مشکلات بسیاری است و در حال حاضر این منطقه به عنوان شهرک صنعتی شناخته نمی‌شود.

حکیمه انتظاری گفت: واحدهای فعال در این منطقه پیش از واحدهای شهرک صنعتی مراغه راه اندازی شده اند و از این رو نیازمند همکاری مسئولان استانی برای رفع مشکلات آن هستیم.

وی به پتانسیل کشاورزی شهرستان مراغه اشاره کرد و خواستار استفاده از این ویژگی برای تسریع در ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در مراغه شد.

وی در خصوص ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه نیز گفت: پس از بازدید از محل و اقدامات کارشناسی، ظرف یک هفته جلسه هماهنکی در فرمانداری مراغه تشکیل خواهد شد.

شهرک صنعتی فعلی مراغه ۱۱۴ هکتار وسعت داشته و هم اکنون بیش از ۵۵ واحد تولیدی و صنعتی در آن فعال است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});