• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

آغاز به ساخت ۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 98146
  • 20 اسفند 1401 - 10:15
آغاز به ساخت ۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از احراز شرایط ۴۰ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر از این افراد مبلغ اعلامی را واریز کرده‌اند و عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد در استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، امیر بخشی‌زاده در جلسه شورای مسکن استان، افزود: یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین با کاربری مسکونی و ۶۰۰۰ هکتار از محل ماده ۹ و ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، آماده واگذاری است و تاکنون از مجموع پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ۱۴ هزار واحد روستایی و ۳۲ هزار واحد خودمالک شهری هم در دست ساخت است.

وی با بیان این‌که این طرح در شهرهای جدید سهند و شهریار تبریز، مراغه، مرند و اهر به عنوان شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و روستاها اجرا می‌شود، ادامه داد: تعداد ۸۳۵۴ پروژه در شهرهای جدید، ۳۰۲۷ پروژه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۱۸۸۹ پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴ هزار و ۶۳۵ واحد در روستاها و ۳۲ هزار و ۴۲۹ واحد به صورت خود مالک شهری تخصیص یافته است.

وی گفت: اکنون عملیات اجرایی ۱۳ هزار و ۴۷۰ واحد در شهرهای جدید، ۳۳۳۲ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر، ۳۳۹۶ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و واحدهای روستایی و خودمالک در سطح استان آغاز شده است.

بخشی زاده با تاکید بر این‌که باید کیفیت زندگی مردم و تحقق خانه‌دار شدن خانوارها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن ارتقا یابد، افزود: این روند در تمام شهرهای استان با تامین اراضی مورد نیاز با جدیت دنبال و پیگیری روزانه از طریق معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، روند پرداخت تسهیلات مسکن را پایین‌تر از حد انتظار دانست و گفت: باید این موضوع را از بانک‌های استان مطالبه کنیم.

جبارعلی ذاکری، تامین زمین و منابع مالی را دو عامل مهم در پیشبرد پروژه‌های مسکن عنوان و خاطرنشان کرد: اگر همزمان این دو موضوع را پیش ببریم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

وی بر هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول در بخش مسکن تاکید کرد و گفت: باید تا پایان امسال بتوانیم بخشی از پروژه‌های مسکن را به بهره‌برداری برسانیم که همین عاملی برای پیشرفت بیشتر پروژه‌ها خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز تعداد افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان را ۸۳۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۳۰۰ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند، برای ۱۹۰۰ واحد زمین تخصیص یافته و ۱۳۰۰ نیز زمین را تحویل گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، حجت‌الله سروری در مورد واحدهای خودمالک شهری نیز گفت: بیش از ۲۰۰۰ واحد در حال طراحی و آغاز عملیات اجرایی است؛ ساخت ۹۷۰ واحد شروع شده و ۲۳۰ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98146

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});