• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

تکلیف خانوارهایی که یارانه نمی‌گیرند چه می‌شود؟

  • کد خبر : 98255
  • 21 اسفند 1401 - 10:30
تکلیف خانوارهایی که یارانه نمی‌گیرند چه می‌شود؟
یاز اکو - ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تابناک، جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

سید محسن دهنوی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند الحاقی گفت: دولت را برای جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین از طریق ارائه کالابرگ الکترونیکی مازاد بر یارانه فعلی کمک معیشتی در سال آینده مجاز خواهیم کرد تا با اولویت دهک‌های پایین این پرداخت را انجام دهد. با توجه به تورم سال گذشته، قدرت خرید مردم کاهش یافته؛ لذا برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تأمین مایحتاج خانواده‌ها به دولت تکلیف نکردیم بلکه به دولت اجازه دادیم که نسبت به این موضوع اقدام کند. آیین‌نامه را هم خود دولت خواهد نوشت.

همان طور که اشاره شده، با مجوز مجلس به دولت، سال آینده علاوه بر یارانه نقدی ـ که در حال حاضر توسط دولت پرداخت می‌شود ـ با اولویت ۵ دهک پایین درآمدی به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه، کالابرگ جدید هم در نظر گرفته می‌شود. این به معنای آن است که اگر خانواری در حال حاضر یارانه نقدی ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کند، در سال ۱۴۰۲ علاوه بر دریافت این یارانه، در صورت تایید سازمان برنامه، کالابرگ الکترونیک جدیدی هم دریافت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});