• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای ملکان در آذربایجان شرقی آغاز شد

  • کد خبر : 98312
  • 21 اسفند 1401 - 14:15
عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای ملکان در آذربایجان شرقی آغاز شد
یاز اکو - عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای ملکان در آذربایجان شرقی در قالب پروژه های محرومیت زدایی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی روز یکشنبه در مراسم کلنگ زنی این طرح، در مورد اجرای پروژه های جهاد آبرسانی در استان افزود: این پروژه ها در پنج شهرستان ورزقان، هشترود، اهر و کلیبر و خداآفرین با جدیت در حال انجام است.

محمد خانی با بیان اینکه ۱۲۱ روستای استان آذربایجان شرقی در مرحله اول در قالب قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان با عنوان پروژه‌های محرومیت‌زدایی آب‌رسانی می‌شود، گفت: این پروژه‌ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی اظهارکرد: میزان پیشرفت این پروژه ها در استان از میانگین کشوری که ۳۲ درصد است بالاتر است که عملکرد مناسب عوامل اجرایی و بسیج سازندگی استان به عنوان نماینده معین قرارگاه را نشان می دهد.

وی با بیان این که تعداد ۶۳۱ روستا در استان دارای مشکل آبرسانی هستند، گفت: از این تعداد عملیات آبرسانی ۹۳ روستا توسط قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) (مرحله اول اعتبارات محرومیت زدایی)، تعداد ۱۸۳ روستا در برنامه اجرا از محل انعقاد تفاهم نامه (مرحله دوم اعتبارات محرومیت زدایی)، ۴۲ روستا از محل اعتبارات استانی و ۳۴ روستا از محل اعتبارات داخلی که در مجموع ۳۵۲ روستا می شود در سال ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد.

خانی افزود: پروژه های خوبی در سال آینده برای شهرستان ملکان در نظرگرفته شده که از آن جمله می توان به تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ملکان با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز با تقدیر از اقدامات انجام یافته در این زمینه، گفت: در حوزه محرومیت زدایی تمام روستاهای استان از این طرح بهره مند می شوند و از ۱۸۳ روستا، ۳۴ روستا در خود شهرستان ملکان آبرسانی خواهد شد.

محمد اسکندری افزود در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به بحث محرومیت زدایی و رفع مشکلات روستائیان شده و در هیچ دولتی به این اندازه در حوزه رسیدگی به روستاها و محرومیت زدایی اهتمام و دغدغه ای وجود نداشت.

وی ادامه داد: در همین راستا و در دهه فجر امسال نزدیک به ۹۱۰ پروژه عمرانی با ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح روستاهای استان در زمینه های اقتصادی، خدماتی، زیر ساختی افتتاح شد که نشانه توجه دولت به روستا و روستاییان است.

مدیر کل امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به انجام پروژه های محرومیت زدایی گفت : براساس تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا سال ۱۴۰۲ از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد و تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) به منظور اجرای پروژه‌های روستایی در حوزه آبرسانی به روستاها، احیا و مرمت قناتها، طرح‌های آبخیزداری، راه‌های روستایی به امضا رسیده است.

نماینده مردم شهرستان ملکان نیز گفت: با توجه به جنگ اقتصادی و همه جانبه استکبار جهانی و دشمن با ملت ایران اسلامی، جوانان ایران اسلامی توانستند با تلاش جهادی و شبانه روزی بر مشکلات فائق شوند.

سیدعلی موسوی به دستور ویژه رییس جمهور مبنی بر تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در آذر سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: طبق این دستور، توجه ویژه به مناطق روستایی و عشایری، تامین زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز روستاییان از جمله تامین آب، راه آسفالت، فضاهای آموزشی و درمانی و سایر زیرساخت‌ها در راستای تثبیت و ماندگاری جمعیت در روستاها دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه آبرسانی نهضت و انقلاب بزرگی در حال رخ دادن هست که از جمله آبرسانی به ۳۴ روستای شهرستان ملکان می باشد و امروز شاهد این اتفاق بزرگ هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98312

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});