• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

۳۲ نفر از دانش آموزان وضعیت نامناسبی داشتند/ پزشک خانواده در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها در وضعیت خوبی قرار دارد/ سگ های ولگرد معضل اجتماعی است

  • کد خبر : 98758
  • 25 اسفند 1401 - 23:00
۳۲ نفر از دانش آموزان وضعیت نامناسبی داشتند/ پزشک خانواده در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها در وضعیت خوبی قرار دارد/ سگ های ولگرد معضل اجتماعی است
یاز اکو - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص مسمومیت دانش اموزان در مدارس گفت : ۷۸۹ دانش آموز نیاز به درمان داشتند که ۱۳۵ نفر آنها در مدرسه سرپایی مداوا شدند، ۳۱۳ نفر توسط همکاران به بیمارستان منتقل شدند و ۳۴۱ نفر نیز با خودرو شخصی به بیمارستان آمدند و تنها ۳۲ نفر آنها وضعیت نامناسبی داشتند.

به گزارش یازاکو، بهمن نقی پور، در نشست خبری عصر امروز بیان کرد: در بیمارستان شهدا در اسکن و نمونه برداری مغز مشکلی نداریم، مرکز رسیدگی به بیماران تومور مغزی بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شهدا است؛ بنابراین اکثراً در بیمارستان امام رضا (ع) بیماران بررسی می‌شوند و ضرورت آنچنانی و کمبودی احساس نمی‌شود.

 

وی گفت : در بیمارستان شهدا در دستگاه رادیوگرافی مشکل داشتیم که خوشبختانه به تعمیرات ارسال شده و چندین دستگاه جدید هم خریداری کرده‌ایم.

 

وی با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان دختر تشریح کرد: در مسئله مسمومیت دانش‌آموزان مسئولیت اطلاع‌رسانی بر عهده ستاد بحران استان بود و قرار شد هیچکس به غیر از آنها اظهار نظری نکند و یکسان پیش رویم و یک تعداد اتفاقاتی رخ داد و مدارس فراخوان می‌دانند که حضور داشته باشیم و همکاران ما در اسرع وقت مسائل را بررسی کردند و برای اینکه اضطراب شدیدی وارد نشود، ابتدا یک گروه رفته و اگر لازم بود از بقیه کمک می‌خواستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: ۷۸۹ دانش آموز نیاز به درمان داشتند که ۱۳۵ نفر آنها در مدرسه سرپایی مداوا شدند، ۳۱۳ نفر توسط همکاران به بیمارستان منتقل شدند و ۳۴۱ نفر نیز با خودرو شخصی به بیمارستان آمدند و تنها ۳۲ نفر آنها وضعیت نامناسبی داشتند که پس از چندین ساعت وضعیت آنها به پایداری رسید و عارضه‌ای در آنها نماند؛ نوع مسمومیت مشخص نشد و شک بر ماده استنشاقی بود اما گزارش رسمی طی ماه‌های آتی اعلام می‌شود.

 

نقی پور در خصوص رتبه استان در مورد پزشک خانواده تصریح کرد: یکی از اقدامات علوم پزشکی پیگیری پزشک خانواده می باشد، که در آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها در پزشک خانواده بهتر پیش رفته‌ایم اما فاصله بسیاری با رتبه اول بوده است که اکنون در استان مرحله بهبود و تثبیت آن پیش می‌رود و سرمایه گذاری بسیاری شده است و بیمه و مردم باید همکاری کنند و بحث ایجاد زیر ساخت‌ها مهم است تا هزینه مردم کاهش یابد و مرحله به مرحله پیش رود.

 

وی در خصوص معضل سگ‌های ولگرد نیز گفت: سگ‌های ولگرد یک معضل اجتماعی است و همه باید همراهی کنند و قرار شد برخورد قانونی شود اما برخی گفتند توهین است اما مسئولین مربوطه، شهرداری، استان و بهداشت باید دست به دست هم دهند و بحث کارشناسی پیش رود و نسبت به صلاح مردم کار را پیش ببرند و رسانه‌ها هم در کنار مسئولین و مردم باشند اما آماری از افرادی که از هاری آسیب دیده‌اند، نداریم و بیشتر جنبه ترس دارد و آرامش و سلامت روانی مردم را به خطر می‌اندازد.

 

نقی‌پور در رابطه با قدیمی شدن ساختمان بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: در استان ما هر لحظه امکان وقوع زلزله وجود دارد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳ بیمارستان در کشور تأسیس شد که ۱۲ مورد در شهرستان‌ها بوده است، تبریز مرکز درمانی استان، شمال‌غرب کشور و چند استان مجاور است و اگر بحرانی باشد، به این شهر روی می‌آوردند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های تبریز قدیمی هستند و بیمارستان امام رضا (ع) و مردانی آذر بعدها ایجاد شدند و اگر زلزله‌ای رخ دهد، بیشتر از خود آسیب بیمارستان‌ها نگران هستیم و با شدت به مسئولین کشور اطلاع داده‌ایم اما برنامه‌ریزی هم داریم که چندین بیمارستان جایگزین بیمارستان‌های حاضر شوند.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌های سینا و مدنی هم قدیمی هستند، بیمارستان جایگزینی پیشنهاد داده‌ایم که قرار است از مسیر شرکت‌های خارجی تأسیس شود و تأسیس سه بیمارستان در سطح کشور مصوب شده و به نهاد ریاست جمهوری ابلاغ شده است و در سفر ریاست جمهوری به چین بیمارستان‌های ما هم مطرح شدند تا با تهاتر نفتی احداث شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی هم لازم داریم که مراحل احداث آن شدیداً با سرعت بیشتر از قبل ادامه داشته و به خوبی پیش می‌رود و از منابع مختلف هم استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: تأسیس یک بیمارستان هزار تخت خوابی دیگر هم پیشنهاد داده‌ایم که وام آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین می‌شود و اگر در سطح کشور مصوب شود، یک بیمارستان هم از آن سمت تأمین می‌شود.

 

وی خاطر نشان شد: طی ماه گذشته انتظار اوج‌گیری ویروس کرونا را داشتیم اما کرونا با شیب نزولی پیش رفت و در اسفند ماه شیب آن آغاز شده است اما چندان شدت بالایی ندارد و در سطح استان اکثر روزها فوتی نداشته و برخی روزها فوتی داریم؛ در طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ نفر بستری به علت کرونا داشتیم که ۲۵ نفر آنها در بخش‌های ویژه و ۹ نفر آنها وابسته به دستگاه مصنوعی هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=98758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});