• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

رزمایش دریایی مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا علیه چین

  • کد خبر : 99488
  • 05 فروردین 1402 - 18:30
رزمایش دریایی مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا علیه چین
یازاکو - ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا (EU) رزمایش دریایی دو روزه را بر اساس راهبردهای هند و اقیانوس آرام علیه چین انجام دادند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبروزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « اتحادیه اروپا و ایالات متحده در ۲۳ و ۲۴ مارس ۲۰۲۳ تمرین دریایی مشترکی را طبق توافق در نشست مشورتی در سطح عالی اتحادیه اروپا و ایالات متحده در ۲ دسامبر ۲۰۲۲ برگزار کردند».

در این بیانیه آمده است که ناو جنگی آمریکایی یو اس اس پل همیلتون، کشتی اسپانیایی رینا سوفیا از نیروی دریایی اتحادیه اروپا عملیات آتالانتا و کشتی ایتالیایی کارلو برگامینی در این رزمایش شرکت کردند و آموزش هایی با هدف بهبود رویه کشتی سواری، ناوبری کشتی و یکپارچگی انجام شد.

این رزمایش بخشی از تعهدات مشترک اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای همکاری های دریایی کاربردی در راستای اسنادی مانند قطب نما استراتژیک اتحادیه اروپا، استراتژی همکاری هند و اقیانوسیه اتحادیه اروپا و ایالات متحده است.

استراتژی هند و اقیانوسیه و اتحادیه اروپا مجدداً تأکید می‌کنند که به کار مشترک و هماهنگی برای امنیت دریایی در اقیانوس هند و اقیانوس آرام ادامه خواهند داد و تلاش خواهند کرد تا استفاده از دریاها را مطابق با قوانین بین‌المللی ارتقا دهند.»

هدف اصلی این رزمایش مقابله با چین در محدوده رقابت قدرت های بزرگ در منطقه اقیانوس آرام است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});