• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
2

رسانه ها در کنار نقد منصفانه پیگیر مطالبات ملی باشند

  • کد خبر : 151946
  • 24 مرداد 1403 - 12:15
رسانه ها در کنار نقد منصفانه پیگیر مطالبات ملی باشند
یازاکو - شهردار کلانشهر تبریز پیگیری مطالبات ملی و امیدآفرینی از طریق انعکاس اقدام انجام شده را از اولویت های حوزه رسانه و خبر دانست و گفت: پالایش درونی مستمر برای جلوگیری از ورود افراد ناسالم به صنف خبرنگاری و البته نقد منصفانه عملکرد دستگاه ها و مسئولان نیز جز رسالت های فعالان این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، یعقوب هوشیار اظهار داشت: در دنیای امروز حوزه خبر نیز به تبع دیگر حوزه ها اگر همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری های جدید بروزرسانی نشود از روند پویای زندگی بشری بازخواهد ماند.

وی ادامه داد: ماهیت رسانه جذب مخاطب با تولید و انتشار محتوای مخاطب پسند است و در این بین شاید برخی خطوط و عرف ها نیز زیر پا گذاشته می شود و این ظرافت و خلاقیت فعالان رسانه را می طلبد تا در عین حفظ جذابیت خبر، مخاطب را نیز با خود همراه کنند و البته این نافی وجود ضعف و نقص عملکرد دستگاه ها و مسئولان و لزوم نقد منصفانه نیست.

شهردار تبریز تصریح کرد: متاسفانه گاه موضوع نقد رسانه ای جای خود را به مچ گیری می دهد و باید توجه داشت که برای نمونه اگر حوزه های مختلف مدیریت شهری تبریز را با سایر شهرهای همتراز قیاس کنیم بدون شک نمره قابل قبولی می گیرد.

وی در تشریح این موضوع گفت: در دوره پنجم شورا در حوزه حمل و نقل عمومی فقط ۱۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده بود اما در دوره ششم شورا و مدیریت شهری فعلی قرارداد ۵۰۰ اتوبوس جدید بسته شده و ۲۵۰۰ دستگاه تاکسی در عرض سه سال نوسازی شده در حالی که در دوره قبلی تنها ۸۹ دستگاه نوسازی شده بود.

هوشیار افزود: علاوه بر این در بخش مترو نیز علاوه بر افزایش آمار مسافرگیری روزانه، پروژه های راکد چند ساله را نیز فعال کرده ایم و به مرحله بهره برداری نزدیک می شویم اما اگر بخواهیم وضعیت تبریز را نسبت به شرایط ایده آل مقایسه کنیم، باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در فضای باز رسانه ای امروز شفافیت نمود بیشتری دارد، اظهار داشت: در صنف رسانه ای نیز باید فعالان این عرصه با تعهد به رسالت اطلاع رسانی و مطالبه گری از ورود افراد بداخلاق به این فضا جلوگیری کنند و آنها را طرد کنند.

شهردار تبریز اضافه کرد: برای نمونه انتظار داشتیم در موضوع وضعیت آسفالت تبریز علاوه بر نقد عملکرد شهرداری به موضوعاتی چون بحث نمک پاشی بی رویه و غیراستاندارد در فصول سرد و تاثیر آن بر سلامت عمومی شهروندان نیز ورود می شد.

وی تاکید کرد: حوزه رسانه نیازمند پالایش درونی مستمر توسط خود فعالان این عرصه است و در گام بعدی باید زمینه ها و مطالبات مشترک ملی احصا و توسط همه رسانه ها از مسئولان کلان و ارشد پیگیری شود.

هوشیار افزایش میزان تخصیص اوراق قرضه به تبریز را یکی از همین مطالبات ملی عنوان کرد و گفت: سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته پس از چند سال اوراق قرضه ای برابر با اصفهان به استان تخصیص داده شد.

شهردار تبریز خاطر نشان کرد: به نظر می رسد مهمتر از همه اینها رسانه ها در راستای رسالت امیدآفرینی در سطح جامعه باید نسبت به اطلاع رسانی اقدامات مثبت و پروژه های اجرا شده برای مردم نیز توجه بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=151946

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});