• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
3

زاکاریان: آذربایجان از حماقت مقامات ارمنستان سود برد

  • کد خبر : 152812
  • 01 شهریور 1403 - 10:36
زاکاریان: آذربایجان از حماقت مقامات ارمنستان سود برد
یاز اکو- در قفقاز جنوبی برای همکاری با روسیه خلاء وجود دارد و به دلیل حماقت مقامات ارمنستان، آذربایجان از این فرصتی به نحو احسن استفاده می کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از اؤلکه، این مطلب را آرتاک زاکاریان معاون سابق وزیر دفاع ارمنستان گفته است.

زاکاریان معتقد است که آذربایجان شریکی جذاب برای روسیه است. اگر قبلاً عامل ارمنی در منطقه وجود داشت و روسیه نمی توانست منافع ارمنستان را نادیده بگیرد، ولی اکنون اصل “سوم بیشتر است” عمل می کند. مقامات ارمنستان کشور را به یک کشور حاشیه ای تبدیل کرده اند و غرب هم این شکاف را پر نخواهد کرد. امروزه آذربایجان برای غرب هم جذاب تر از ارمنستان است.

زاکاریان افزود: غرب پاشینیان را متقاعد کرد در صورتی که از قره باغ دست بردارد امنیت ارمنستان را تامین خواهد کرد، همچنین قول داد که مسیرهای ارتباطی تحت کنترل ارمنستان باشد.

این سیاست مدار همچنین اضافه کرد: اما غرب بعدا نظرش را بدین شکل تغییر داد که این ارتباطات باید تحت کنترل خود باشد. غرب آن را بخشی از کریدور میانی می نامد.

معلوم می شود که پاشینیان زمینه درگیری روسیه و غرب را ایجاد کرده است و هر کدام از آنها از حق کنترل مسیرهای ارتباطی صحبت می کنند.

زاکاریان افزود: روندهای آینده در قفقاز جنوبی به فرآیندهای سیاسی گرجستان بستگی دارد، در حالیکه روسیه قصد خروج از این منطقه را ندارد.

در صورت تداوم این مساله روسیه و ایران مجبور خواهند شد برای منافع خود در این منطقه به روش های خشن تری روی بیاورند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=152812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});