• امروز : دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 28 October - 2024
4

نبود تجار متخصص در حوزه صنایع دستی مس مشکل زنجان در این حوزه است

  • کد خبر : 159565
  • 07 آبان 1403 - 11:15
نبود تجار متخصص در حوزه صنایع دستی مس مشکل زنجان در این حوزه است
یازاکو - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: از ۲۹۹ رشته فعال در حوزه صنایع دستی کشور ۵۵ رشته در زنجان فعال است. زنجان در تولید اقلام متنوع و باکیفیت مسی پیش‌قدم است، با این‌حال، مشکل نبود تجار متخصص در حوزه صنایع‌دستی به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، سیدمیکائیل موسوی، اظهار کرد: تلاش شده است با راه‌اندازی کنسرسیوم مس، شرایطی فراهم کنیم تا بازرگانان به این صنعت جذب شوند و زمینه صادرات صنایع‌ دستی فراهم شود.

او گفت: با همکاری استانداری، جلساتی برای رونق صادرات صنایع‌ دستی استان برگزار شده و امیدواریم در آینده شاهد عرضه محصولات زنجان در بازارهای جهانی باشیم.

موسوی با اشاره به اینکه امیدواریم توسعه صادرات صنایع‌ دستی به بهبود اقتصاد استان کمک شایانی کند، افزود: حدود ۷۰۰ نفر از هنرمندان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند که این رقم در تاریخ صنایع‌ دستی بی‌سابقه بوده است.

موسوی درباره وضعیت بیمه هنرمندان صنایع‌ دستی بیان کرد: امسال ۴۵۰ نفر از هنرمندان استان زنجان به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: پیش‌ازاین، محدودیت‌هایی در تعداد افراد بیمه‌ شده وجود داشت و عمدتاً هنرمندان مسن‌تر مشمول بیمه می‌شدند اما با تصویب طرح بیمه هنرمندان، تلاش داریم سهمیه خود را تکمیل کنیم و در صورت‌ عدم مراجعه هنرمندان معرفی‌ شده، جایگزین‌های جدید معرفی کنیم.

موسوی همچنین به برنامه‌های این اداره‌کل برای کاربردی‌سازی محصولات صنایع‌دستی اشاره و اظهار کرد: امسال دوره‌های آموزشی و طراحی ویژه‌ای با حضور استادان طراحی از تهران برای هنرهایی چون ملیله‌کاری، چاقوسازی و مس‌کاری برگزار شد.

او افزود: هدف از برگزاری این دوره‌ها، افزایش جذابیت و کاربردی‌سازی محصولات برای مخاطبان است. به‌ویژه در بخش زیورآلات ملیله، به دلیل افزایش قیمت طلا، تلاش داریم محصولات با فلزات مناسب‌تر مانند نقره تولید کنیم تا دسترسی به زیورآلات برای جوانان آسان‌تر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=159565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});