به گزارش پایگاه خبری یازاکو، محمود ملازینل امروز از تکمیل اولویت اول آزادراه تبریز-مرند به طول ۲۴ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: آزادراه تبریز-مرند بخشی از کریدور شماره ۲ آزادراهی کشور از تهران به سمت زنجان، تبریز و مرز بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی AH1 امتداد مییابد.
وی افزود: حدفاصل تهران تا تبریز در سالهای گذشته احداث و در حال بهرهبرداری است و محدوده تبریز تا مرند به طول ۶۳ کیلومتر در سه بخش اجرایی در حال ساخت است.
ملازینل ادامه داد: بخش اول این آزادراه از تقاطع دیزل آباد شروع می شود که در حال حاضر به صورت ۴ خطه در دست بهرهبرداری است و بهسازی و تعریض باندهای عبوری به ۶ خطه در دست اقدام است.
وی اتمام بخش دوم این آزادراه را با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب با قابلیت جذب ترافیک بالا، اولویت اول و پروژهای در راستای جهش تولید اعلام کرد و اظهار داشت: این محدوده به طول ۲۴ کیلومتر تکمیل و امروز به بهره برداری رسید.
کریدوری با ۱۲ پل بزرگ
معاون ساخت و توسعه آزادراهها اظهار امیدواری کردکه عملیات اجرایی بخش سوم این آزادراه نیز در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز در آینده نزدیک آغاز میشود.
وی حجم عملیات خاکی این پروژه را ۴ میلیون و ۱۳۶ هزار متر مکعب دانست و ادامه داد: به منظور ساخت آزادراه تبریز-مرند ۳۶ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۴٫۱ میلیون متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و در آن ۲۸۰ هزار تن آسفالت، ۸۰ هزار متر مکعب بتن، ۹ هزار قطعه نیوجرسی و ۴۵ هزار کیلوگرم علائم و ارتباطات به کار رفته است.
ملازینل در خصوص ابنیه فنی طرح توضیح داد و گفت: ساخت ۱۲ دستگاه پل بزرگ به طول ۶۰۰ متر، ۱۰۶ دستگاه پل کوچک به طول ۲۸۰ متر، ۵ دستگاه تبادل، ۸ دستگاه پارکینگ و ۲ مجتمع خدمات رفاهی بخشی از اقدامات صورت گرفته در ساخت این آزادراه است.