• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Tuesday - 21 October - 2025
0

توضیح نوسازی مدارس: افتتاح تکراری نداشتیم!

  • کد خبر : 188745
  • 28 مهر 1404 - 18:49
توضیح نوسازی مدارس: افتتاح تکراری نداشتیم!
در پی انتشار گزارشی با عنوان «آقای استاندار! عدالت آموزشی با افتتاح تکراری محقق نمی‌شود»، اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه کرده است.

در پی انتشار گزارشی با عنوان «آقای استاندار! عدالت آموزشی با افتتاح تکراری محقق نمی‌شود»، اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه کرده است

بر اساس اعلام این اداره‌کل، در استان آذربایجان شرقی هیچ‌گونه افتتاح تکراری در پروژه‌های آموزشی صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

پروژه‌های یادشده در گزارش اخیر فارس، از جمله مدرسه خیرساز زنده‌یاد دکتر سهیلا نظرنیا و مدرسه ۱۲ کلاسه شهید آیت‌الله آل‌هاشم، در زمره پروژه‌های نیمه‌تمام سال‌های گذشته بوده‌اند که در قالب «نهضت توسعه عدالت آموزشی» و با تأکید بر محور سوم این نهضت یعنی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام موجود، به بهره‌برداری رسمی رسیده‌اند.

پروژه شهید آل‌هاشم در فاز ۴ شهر جدید سهند، در زمستان سال ۱۴۰۳ تکمیل شده و به‌دلیل درج سال اتمام عملیات عمرانی بر تابلوی مدرسه، عدد ۱۴۰۳ در سردر آن ثبت گردیده است.

مراسم رسمی افتتاح این مدرسه در آغاز سال تحصیلی جدید و با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان استانی برگزار شده است.

همچنین، مدرسه خیرساز دکتر نظرنیا که در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبار نیمه‌تمام مانده بود، با مشارکت خیر نیک‌اندیش و در چارچوب نهضت توسعه عدالت آموزشی در مهرماه ۱۴۰۴ تکمیل و افتتاح رسمی شده است.

به گفته روابط‌عمومی اداره‌کل نوسازی مدارس استان، بهره‌برداری موقت از فضاهای آموزشی برای جلوگیری از وقفه در روند تحصیل دانش‌آموزان، امری کاملاً طبیعی و رایج است و هیچ‌گونه مغایرتی با برگزاری مراسم رسمی افتتاح در زمان مقرر ندارد.

در بسیاری از موارد، مدارس پس از تکمیل فنی و تجهیز اولیه برای آغاز سال تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و سپس مراسم رسمی افتتاح آن‌ها برگزار می‌شود.

این اقدام، نه «افتتاح تکراری» بلکه نشانه‌ای از تعهد دستگاه‌های اجرایی به تسریع در خدمت‌رسانی و تحقق عدالت آموزشی است.

نهضت توسعه عدالت آموزشی، بر اساس پنج محور اصلی شامل ساماندهی مدارس کانکسی، تخریب و بازسازی مدارس سنگی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، بازسازی مدارس تخریبی و احداث مدارس در مناطق پرجمعیت، به اجرا درآمده است.

هدف این نهضت، افزایش سرانه فضای آموزشی، رفع محرومیت تحصیلی و کاهش تراکم دانش‌آموزی در مناطق مختلف کشور است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=188745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.