• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 1 September - 2024
9
مدیرعامل مکث موتور خبر داد؛

پیکاپ کلوت با قیمت ۸۰۰میلیون به بازار می‌ آید / عرضه دو خودرو جدید تا پایان سال

  • کد خبر : 35771
  • 09 آبان 1400 - 11:15
پیکاپ کلوت با قیمت ۸۰۰میلیون به بازار می‌ آید / عرضه دو خودرو جدید تا پایان سال
یاز اکو - مدیرعامل مکث موتور با اشاره به عرضه پیکاپ کلوت از آذر ماه، قیمت این خودروی جدید را کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصادآنلاین، بابک وطن‌خواه، در مراسم رونمایی از نخستین پیکاپ تولیدی این شرکت با بیان اینکه پیکاپ کلوت مکث موتور در گروه ماموت وظیفه تولید خودرو در سگمنت تجاری سبک و سواری را به عهده دارد و وظیفه آن عقد قرارداد با شرکای تجاری آسیایی است، تاکید کرد: مکث موتور به عنوان بال آسیایی ماموت خودرو فعالیت می‌کند و درحال‌حاضر با شرکت‌های مطرح آسیایی در حال مذاکره است.

وی با اشاره به اینکه ماموت در حوزه تجاری و نیمه سنگین لیدر بازار بوده است و به همین دلیل مکث موتور نخستین محصول خود را خودرو تجاری سبک اعلام کرده است، تصریح کرد: پس از نامه وزارت صمت به خودروسازان مبنی بر استفاده از نام ایرانی تعیین نام این پیکاپ در دستور کار قرار گرفت و از آن جا که در میان خودروهای آفرودی به دنبال نام خاصی بودیم کلوت را انتخاب کردیم که در واقع همان پستی و بلندی کویر است.

مدیرعامل مکث موتور با اشاره به اینکه نسخه اولیه پیکاپ کلوت در مذاکره با شرکت مادر با تغییراتی همراه بود اضافه کرد: آخرین نسل موتور میتسوبیشی با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۳۲۰ نیوتن متر در این خودرو استفاده شده است.

وطن‌خواه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا در امسال هزار و دویست دستگاه پیکاپ کلوت و در سال آینده دو هزار دستگاه تولید شود؛ اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیکاپ ‌دو‌کابین کلوت کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود، خاطرنشان کرد: فروش این محصول از آذرماه آغاز خواهد شد و برنامه فروش فقط مختص خودروهای موجود است و برنامه‌ای برای پیش فروش نداریم.

به گفته وطن‌خواه نسخه اتوماتیک این پیکاپ از اواخر خرداد یا اوایل تیرماه سال ۱۴۰۰ عرضه خواهد شد.

مدیرعامل مکث موتور به عرضه دو محصول SUV تا پایان سال اشاره کرد و گفت: برنامه داخلی‌سازی در امسال ۲۰ درصد پبش بینی شده و و برنامه‌ریزی برای حداکثر ۳۰ درصد داخلی‌سازی صورت گرفته است.

وی در پایان از مذاکره با دایون برای تولید خودروی برقی خبر داد و تاکید کرد: مذاکره با مپنا در زمینه همکاری و عقد قرارداد نیز انجام شده که با توجه به زیرساخت‌های ایران در حال بررسی هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=35771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});