• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7
تكرار حاشيه‌های بودجه‌ای سال گذشته؛

سخنگوی شورای نگهبان: مجلس جداول بودجه ۱۴۰۱ را به شورا نداده است

  • کد خبر : 54799
  • 22 اسفند 1400 - 18:00
سخنگوی شورای نگهبان: مجلس جداول بودجه ۱۴۰۱ را به شورا نداده است
یاز اکو - سال گذشته خبرهايي در خصوص دستكاري جداول بودجه در كميسيون تلفيق، آن‌هم پس از تاييد شوراي نگهبان يكي از پر سر و صداترين جنجال‌هاي مجلس يازدهم را رقم زد.

سخنگوی شورای نگهبان از عدم ‌ارسال جداول بودجه سال آینده کل کشور ازسوی مجلس خبر داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شرق؛ هادی طحان‌نظیف به خبرگزاری صداوسیما گفته «ماده واحده و تبصره لایحه بودجه چند روز پیش به شورا ارسال شد و اعضا در نوبت‌های صبح، عصر و شب به‌صورت جامع و دقیق در حال بررسی آن هستند و البته هنوز جداول لایحه بودجه به شورا ارسال نشده».

بنا به این گزارش، این اتفاقی است که سال گذشته نیز در جریان نخستین تجربه مجلس یازدهم در تصویب آخرین لایحه بودجه دولت روحانی تکرار و بسیار هم حاشیه‌ساز شد.

 

عدم ارسال جداول بودجه ازسوی مجلس به شورای نگهبان اما ناظران و البته دولت ابراهیم رییسی را از تکرار حاشیه‌های بودجه‌ای سال گذشته نگران کرده است.

دیروز روزنامه دولت نیز به این مهم پرداخت و با اشاره به اینکه به‌رغم ارسال ماده‌واحده و تبصره‌های لایحه بودجه ۱۴۰۱، در نهایت «خبری از جداول بودجه در آن نبود»، تاکید کرد: «این جداول مهم‌ترین بخش بودجه را تشکیل می‌دهد و اساسا بودجه اصلی در همان جداول آمده است.»

روزنامه ایران دیروز در گزارشی از احتمال تعویق در ابلاغ لایحه بودجه به سال آینده، در حالی ابراز نگرانی کرده که همزمان سخنگوی شورای نگهبان نیز با اشاره به عدم‌ ارسال جداول بودجه، از پیگیری حتمی و ضروری برای دریافت این جداول گفته و تاکید کرده است: «بودجه اصلی در جداول است و ماده‌واحده و تبصره‌ها نسبت به جداول اهمیت کمتری دارند؛ لذا شورای نگهبان، همه مفاد لایحه بودجه اعم از تبصره‌ها و جداول را بررسی خواهد کرد.»

 سال گذشته خبرهایی در خصوص دستکاری جداول بودجه در کمیسیون تلفیق، آن‌هم پس از تایید شورای نگهبان یکی از پر سر و صداترین جنجال‌های مجلس یازدهم را رقم زد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=54799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});