به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، تصمیمات مدیران با اکثریت آرا معتبر است. یکی از مهمترین کارهایی که مدیر ساختمان باید انجام دهد این است که تمام ساختمان را به عنوان یک واحد بیمه آتش سوزی کند و سهم هر کدام از مالکین برای پرداخت حق بیمه هم به نسبت مساحت قسمت اختصاصی به کل قسمتهای اختصاصی محاسبه میشود.
علاوه بر این مدیر یا مدیران مکلفند میزان هزینههای مستمر و مخارج متعلق به هر کدام از مالکین و نحوه پرداخت آن را قبل یا بعد از پرداخت هزینه اعلام کنند.
یکی دیگه از موارد اجباری این است که آیین نامه اجرایی میگوید در آپارتمان های بالای ۱۰ واحد، مدیر یا مدیران باید برای حفظ و نگهداری و نظافت قسمتهای مشترک و انجام سایر کارهای مورد نیاز بنا، نگهبان یا سرایدار استخدام کنند. البته این هم بر اساس توافق مالکین است و ممکن است مالکین نخواهند.