• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
7

۵۰ مانع برای جذب سرمایه خارجی در کشور/ بودجه ۴ میلیارد دلاری ۱۸ کلانشهر کشور

  • کد خبر : 89133
  • 29 آذر 1401 - 11:15
۵۰ مانع برای جذب سرمایه خارجی در کشور/ بودجه ۴ میلیارد دلاری ۱۸ کلانشهر کشور
یاز اکو - مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز با اشاره به جمعیت ۲۸ میلیونی ۱۸ کلانشهر کشور گفت: مجموع بودجه ۱۸ کلانشهر کشور ۱۵۴ همت است که معادل ۴ میلیارد دلار می‌شود و این در حالی است که بودجه شرکت تویوتا ۲۷۵ میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، رضا خلیلی در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهر را باید به سمت توسعه شهری پیش برده و از تجربیات علمی دانشگاه‌ها نیز در این حوزه استفاده کرد.

وی افزود: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ به همت شهرداری تبریز و با همکاری دانشگاه‌های استان و تبریز، و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی در سال آینده برگزار می‌شود.

خلیلی با اشاره به برگزار همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دو بخش ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ارائه مقالات علمی اعلام کرد: تدوین قوانین و مشوق‌های موجود در عرصه همسوسازی شرایط موجود داخلی با شرایط بین المللی، جلب مشارکت های سرمایه گذاران داخلی و خارجی، عرضه فرصت های سرمایه گذاری در قالب بسته‌های مختلف و ارائه مقالات علمی در موصوعات مختلف، اهداف برگزاری این همایش هستند.

حوزه های سرمایه‌گذاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳

وی اقتصاد و درآمد شهری، حمل و نقل عمومی و ترافیک، خدمات شهری، محیط زیست و مدیریت پسماند، گردشگری و گذران اوقات فراغت، خدمات فرهنگی اجتماعی و ورزشی، شهرسازی، معماری و عمران و پروژه‌های زیرساختی و حمل و نقل، استارتاپ‌ها شهر دانش بنیان و هوشمند و بازرگانی صنعت و معدن و کشاورزی را حوزه های سرمایه‌گذاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ معرفی کرد.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تبریز با اشاره به بخش علمی و ارائه مقالات سرمایه‌گذاری در این همایش نیز گفت: پنل های علمی و تخصصی اقتصاد شهری، فرهنگ و گردشگری، عمران و حمل و نقل، شهرسازی و خدمات شهری، دانش بنیان و هوشمند، بازرگانی و صنعت و معدن پنل‌های علمی و تخصصی همایش بین المللی فرصت های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ خواهد بود.

خلیلی با اشاره به جمعیت ۲۸ میلیونی ۱۸ کلانشهر کشور خاطرنشان کرد: مجموع بودجه ۱۸ کلانشهر کشور ۱۵۴ همت است که معادل ۴ میلیارد دلار می‌شود و این در حالی است که بودجه شرکت تویوتا ۲۷۵ میلیارد دلار است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با انتقاد از خروج آزاد سرمایه از کشور نیز گفت: بیش از ۵۰ مانع برای جذب سرمایه خارجی در کشور وجود دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});