• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از ترمز اقتصادی رئیسی تا قیمت نجومی گوشت و دلار، تا دلیل سکوت احمدی نژاد و گم شدن مسئولان اقتصادی

  • کد خبر : 96650
  • 08 اسفند 1401 - 8:44
از ترمز اقتصادی رئیسی تا قیمت نجومی گوشت و دلار، تا دلیل سکوت احمدی نژاد و گم شدن مسئولان اقتصادی
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته اول اسفند ماه سال ۱۴۰۱ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص تذکر نمایندگان به دولت در مورد افسار گسیختگی اقتصادی تا سکوت احمدی نژاد و احیای دریاچه ارومیه هستیم. در ادامه نگاهی گذرا به تحرکات بهارنشینان می‌اندازیم.

 

قیمت دلار و گوشت را هم به وزیر ارتباطات بسپارید!

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس خطاب به رئیسی: «حالا که سنگ را بسته و سگ را رها کرده اید، حداقل کمتر مصاحبه و نیشخند کنید! صحبت از آی‌تی من و آی‌تی فهم می‌کنید؛ به آقای رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم کنترل قیمت دلار، گوشت، نخود و لوبیا را به مدیران فیلترینگ فهم وزارت ارتباطات بسپارید تا این موضوع را نیز مانند فیلترینگ مدیریت کنند و مردم را از مشکلات رهایی بخشند»

مجلس به دنبال برچیده شدن شرکت‌های واسطه‌ای است

علیرضا منادی؛ نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو ضمن اعلام حمایت خود از طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفته است: با اجرای این مصوبه مجلس، بخش خصوصی و شرکت‌های واسطه تأمین نیرو در ارگان‌های دولتی که موجب تبعیض‌های مختلف می‌شدند، حذف خواهند شد.


کنترل نرخ ارز با زیان تحمیلی به سهامداران باعث بی اعتباری بازارسرمایه می شود!

 

معصومه پاشایی؛ بهرام نماینده مردم مرند و جلفا در توئیتی به زیان ۵۴میلیون سهامدار شرکت ملی مس، در نابسامانی بورس اشاره کرد: «اینجوری که از بورس می خرند و بیرون به نرخ دلار ۵۰هزار تومان می فروشند!یعنی پاس گل به دلال و زیان ۵۴میلیون سهامدار شرکت ملی مس! کنترل نرخ ارز با زیان تحمیلی به سهامداران باعث بی اعتباری بازار سرمایه می شود! البته بجای کنترل به دلیل رانت ایجاد شده در رینگ صادرات افزایش نرخ ارز خواهیم داشت»


افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه سرآغاز خوبی برای احیاء است

روح‌الله متفکر آزاد؛ رئیس هیات تحقیق و تفحص با اشاره به افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه توسط رئیس جمهور گفته است: ما در حوزه تحقیق و تفحص از ستاد دریاچه ارومیه به وظایف نمایندگی‌مان عمل کرده و توانستیم نمودی از مطالبه‌گری دقیق، درست و غیر سیاه‌نمایانه در موضوع دریاچه ارومیه را نشان دهیم. ما پیگیر اتمام و اجرای همه پروژه‌ها از جمله پروژه‌های سازه‌ای دریاچه ارومیه بوده‌ایم.


تشکیل سازمان بازرگانی مشکلات را کمتر نمی‌کند/ناهماهنگی‌ها بیشتر می‌شود

محمد حسین فرهنگی؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: تشکیل سازمان بازرگانی مشکلات را کمتر نمی‌کند زیرا در حال حاضر با وجود اینکه فقط دو مجموعه، وظیفه تولید و تامین را برعهده دارند، هماهنگی به درستی انجام نمی‌شود. این اقدام مشکلات را کمتر نمی‌کند زیرا در حال حاضر با وجود اینکه فقط دو مجموعه، وظیفه تولید و تامین را برعهده دارند، هماهنگی به درستی انجام نمی‌شود و وقایع بسیار عجیبی که انتظاری نداریم، رخ می‌دهد.


‌مجلس به دولت برای جبران کسری صادرات نفتی از محل صندوق ذخیره ارزی مجوز داد

احمد محرم‌زاده؛ نماینده مردم اهر و هریس: در موافقت با این پیشنهاد داده است: مردمی که محروم هستند، مظلوم نیز هستند. مردم در روستاها با مشکلات بسیاری مانند آب، برق، آرد و … روبرو هستند که یکی از این مشکلات آسفالت نبودن معابر است.


محدودیتی برای احمدی نژاد در نظر گرفته نشده است

احمد علیرضا بیگی؛ نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر درباره علت سکوت خبری رئیس جمهور اسبق ایران عنوان کرده است: «برداشت من این است که ایشان حرف و اعتراض‌شان را در ابعاد مختلف نسبت به مدیریت و شرایط حاکم بر کشور و روابط بین‌الملل به وضوح بیان کردند و خبر از آمدن یک سیل دادند که متاسفانه این سیل آمد. با وجود اینکه معترض هستند و نقد دارند، قطعا هدف‌شان این نبود که در ردیف کسانی همچون رضا پهلوی یا میرحسین موسوی قرار گیرند»

 

آقای رئیسی هرچه سریع تر ترمز پیش روی ارز، تورم و گرانی ها را بکشید

غلامرضا نوری قزلجه؛ نماینده مردم بستان آباد در مجلس، گفت: آقای رئیسی درخواست دارم هرچه سریع تر ترمز پیش روی ارز، تورم و گرانی ها را به هر طریق ممکن بکشید.

 

توجیه قابل قبولی برای وضعیت بد اقتصادی وجود ندارد

سید مرتضی حسینی؛ نماینده مردم میانه در تذکر شفاهی: توجیه قابل قبولی برای وضعیت بد اقتصادی وجود ندارد. امیدواریم ما مسئولان به ویژه دولتمردان در کاهش رنج و آلام مردم به ویژه ساماندهی وضعیت بد اقتصادی و مهار قیمت ارز و کالاهای ضروری موفق باشیم.


مشکل اساسی اقتصاد کشور سوءمدیریت است

مهدی اسماعیلی؛ نماینده مردم میانه در مجلس با تاکید بر اینکه مشکل اساسی اقتصاد کشور سوءمدیریت است، گفته است: قطعا دلسوزی و تلاش های بی دریغ شما بر کسی پوشیده نیست اما نابه سامانی افسارگسیخته قیمت ارز، خودرو، مسکن و بسیاری از اقلام و کالاهای ضروری و نیز بی ثباتی در سیاست های اقتصادی شرایط غیر قابل قبولی را فراهم کرده و کشور را با چالش ها و مشکلات مختلفی روبه رو ساخته است. همانطور که بارها تاکید کرده ایم قرارگاه تخصصی و جهادی اقتصادی باید راه اندازی شود.


مسئولان اقتصادی گم شده اند

سید غنی نظری؛ نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان اینکه دولت باید در مورد رفتارش در برابر شرایط کشور،‌ پاسخگو باشد، گفته است: دوستان دولت می آیند همه چیز را گل و بلبل اعلام می کنند و این با واقعیات همخوانی ندارد. اتفاقات در جامعه خودش را نشان می دهد. دلار هر روز هزار تومان بالاتر می رود ‌و مسئولان اقتصادی گم شده اند.


مجلس و دولت جلسه‌ای فوری و ضروری برگزار کنند

صدیف بدری؛ نماینده اردبیل در تذکری آیین‌نامه‌ای: شرایط اقتصادی کشور، وضعیت مناسبی ندارد، قیمت اقلام اساسی و ارز در حال افزایش است و قیمت ارز نزدیک به ۵۰ هزار تومان شده است؛ آیا این وضعیت در شأن مردم ایران است؟ لازم است مجلس و دولت در کنار هم جلسه‌ای فوری و ضروری برگزار کنند تا فکری برای کنترل قیمت‌ها شود.

 

۹۵ درصد منابع صندوق بازنشستگی را دولت تأمین می‌کند

علی نیکزاد؛ نماینده اردبیل:: صندوق بازنشستگی به جای تأمین منابع و پرداخت حقوق بازنشستگان، بیش از ۹۵ درصد منابع خود را از دولت تأمین می‌کند. شرایط درآمدی دولت در مقابل هزینه‌های سنگین آن قابل تأمل است به طوری که در سال‌جاری یک‌هزار و ۹۸۹ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی دولت بوده که از این میزان یک‌هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن صرف پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شده است.


آب بهای خانه باغ ها افزایش یابد

سید سلمان ذاکر؛ نماینده مردم ارومیه: ما نباید با افزایش میزان نرخ آب بهای این مشترکان به دنبال ایجاد تورم دیگری در جامعه باشیم و از این طریق اسباب نگرانی مردم را فراهم کنیم و به جای اینکه هزینه خدمات عمومی را کاهش دهیم، به دنبال افزایش آن باشیم. ما به جای اینکه به قلع و قمع در این حوزه بپردازیم، باید برای افرادی که خانه باغ داشته و بیش از حد مجاز آب مصرف می کنند، جریمه تعیین کنیم تا سایر افراد نیز با مشکلاتی ناشی از این اقدام مواجه نشوند.   

 

ضرورت ساماندهی بازار خودرو

کمال حسین‌پور؛ نماینده پیرانشهر: ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از ایجاد رانت بین دلالان خودرو و خودروسازان ضروری است.

 

دولت همراه با مردم نگران وضعیت دریاچه ارومیه است

روح الله حضرت پور؛ نماینده ارومیه: سفر رئیس جمهور به دریاچه ارومیه نشان داد که باید دریاچه ارومیه احیا شود و دولت همراه با مردم نگران وضعیت دریاچه ارومیه است. مهم ترین دستاورد سفر رئیس جمهور به ارومیه را می توان توجه رئیس جمهور به دریاچه ارومیه بیان کرد که حساسیت ها به این موضوع را در سطح کشور بالا می‌برد.


سیاسیون دولت سابق نمی‌توانند از دریاچه ارومیه ماهی انتخاباتی بگیرند

 وحید جلال زاده؛ نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در در واکنش به اظهارات مقامات دولت سابق در مورد افتتاح پروژه مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه، گفته است: همانطور که همه می دانیم آب دریاچه ارومیه شور است و هیچ ماهی در این دریاچه زندگی نمیکند مگر از جانوران کوچک بهنام آرتمیا بنابراین سیاسیون نمی توانند از دریاچه ارومیه ماهی انتخاباتی و سیاسی بگیرند. اجازه دهید مردم در این روزهای سخت معیشتی امید خود را از دست ندهند.

 

توجه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی باعث مهاجرت معکوس شد

مصطفی طاهری؛ نماینده مردم زنجان و طارم: توجه ویژه دولت به مناطق محروم روستایی نه تنها باعث بازگشت معکوس به روستا شده بلکه اشتغالزایی را هم به دنبال داشته است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=96650

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});