• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

متفکرآزاد: خلبان هواپیمای در حال فرود را نمی زنند! / نمایندگان از مردم فاصله نگرفتند

  • کد خبر : 100308
  • 14 فروردین 1402 - 12:30
متفکرآزاد: خلبان هواپیمای در حال فرود را نمی زنند! / نمایندگان از مردم فاصله نگرفتند
یاز اکو - نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند، البته در دولت گذشته مجلس از گزینه استیضاح استفاده نکرد چرا که خرد جمعی مجلس بر این بود خلبان هواپیمای در حال فرود را نمی زنند!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، روح الله متفکرآزاد با بیان اینکه مجلس فعلی یکی از مجالس یک دست و انقلابی بوده که مقام معظم رهبری نیز این موضوع را مطرح کردند، اظهار کرد: مجلس را می توان در سه حوزه تقین، نظارت و سبک زندگی ارزیابی کرد که آیا انقلابی بوده یا نخیر، البته انقلابی به معنای عاقل بودن و درک شرایط و اتخاذ تصمیم درست است.

مجلس مظلوم است

وی افزود: خروجی مجلس طی دو سال اخیر اکثرا مصوبات در حوزه معیشتی و اقتصادی است، متاسفانه به صورت ذاتی مجلس مظلومیت‌هایی دارد و آن این است که تصمیمات مجلس بر روی کاغذ بوده و تا اجرایی نشود نمی‌توان فهمید که مجلس چه اقداماتی داشته است، دولتی باید باشد که آن را اجرا کند و البته وقتی هم دولت‌‍‌ها در صوت اجرای طرحی آن را به نام خود تمام می‌کنند.

متفکر آزاد خاطرنشان کرد: مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند، البته در دولت گذشته مجلس از گزینه استیضاح استفاده نکرد چرا که خرد جمعی مجلس بر این بود خلبان هواپیمای در حال فرود را نمی زنند!

روحانی و سقط ۲۰۰ میلیون بشکه‌ای نفت

وی ادامه داد: با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی که دشمن ایجاد کرده بود مجلس نمی خواست نابسمانی را به سطوح بالا منتقل کند بلکه به دنبال کنترل شرایط بود، در راستای استفاده از ابزارهای نظارتی برای مثال زمانی که دولت وقت در تابستان سال ۹۹ می خواست ۲۰۰ میلیون بشکه نفت را سقط نفتی( پیش فروش یک ساله) کند که با این اقدام دولت‌های بعدی را پیشاپیش بدهکار می‌کرد، مجلس از این اقدام پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه مجلس در اجرای وظایف نظارتی خود کوتاهی نمی‌کند، ادامه داد: در راستای وظایف نظارتی مجلس هر کجا که نیاز باشد ورود می‌کند، حتی این موضوع در دوره دولت فعلی( دولت سیزدهم) به شکلی شده است که استیضاح مطرح شده و تا به امروز چندین سئوال طرح شده و در برخی موارد از خجالت دولت درآمده‌ایم. البته بیشتر به دنبال نظارت سازنده هستیم.

نوع سبک زندگی نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص سبک زندگی نمایندگان مجلس، گفت: هیچ کس عین هم نیست و هر مدل نماینده ای وجود دارد، اما اکثر نمایندگان فعلی مجلس به لحاظ زندگی شخصی از مردم فاصله نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مجلس برای رفع مشکلات مردم و جامعه اقدامات مفید مختلفی را انجام داده است، گفت: رفع رکود مسکن و اجرای طرح های مختلف ساخت مسکن برای رفع مشکلات اقشار مختلف مردم، قانون خرید تضمینی گندم با قیمت مناسب توسط شورای قیمت گذاری، تسهیل صدور مجوز کسب و کار ثبت محور و تایید محور، ایجاد اشتغال جوانان با توجه به زیست بوم اشتغال که بیشتر بیکاران فارغ التحصیلان می باشند و قانون شرکت های دانش بنیان برای ایجاد شغل از جمله اقدامات مثبت مجلس برای ایجاد رفاه در جامعه بوده است.

متفکر آزاد با بیان اینکه تولیدات شرکت‌های دانش بنیان بازار مناسبی برای عرضه و صادرات دارد، گفت: بازار ۷۰۰ میلیونی ایران و کشورهای همسایه به عنوان بازار اشباع نشده کالاهای دانش پایه و دانش بنیان بوده که قابلیت و امکان صادرات به کشورهای همسایه وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: با قانون یاد شده مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت نیز با اجرای آن برطرف می شود.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان ها نیز مورد توجه قرار گرفته از جمله معافیت های گمرکی ای که در حوزه اشتغال نقش بیشتری را ایفا خواهد کرد مورد توجه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});