• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

تجارت ۲۸۹ میلیون دلاری گمرکات مازندران و روسیه در سال۱۳۹۹

  • کد خبر : 10084
  • 18 فروردین 1400 - 9:15
تجارت ۲۸۹ میلیون دلاری گمرکات مازندران و روسیه در سال۱۳۹۹
یاز اکو - ناظر گمرکات مازندران گفت: در سال 1399بیش از یک میلیون و137 هزارتن کالا به ارزش 289 میلیون و 347 هزار دلار بین ایران و روسیه از طریق گمرکات مازندران ، کالای تجاری مبادله شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران اظهار داشت: از این میزان تجارت از طریق گمرکات مازندران در سال ۱۳۹۹، صادرات به کشور روسیه، ۲۶۲ هزار تن به ارزش ۲۵میلیون و ۷۹ هزار دلار، بوده است که نسبت به سال ۹۸، ۷ میلیون و ۶۸۹ هزار دلار بیشتر کالا به این کشور صادرات صورت گرفته که از نظر ارزشی ۴۴ درصد رشد داشته است .

وی در خصوص واردات از روسیه اظهار داشت: در سال ۹۹، ۸۷۴ هزار و ۸۹۷ تن کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از روسیه ازطریق گمرکات مازندران وارد کشورشده است

ناظر گمرکات مازندران افزود: به طورکلی روسیه اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در سال ۹۹ بوده که در صادرات کالای ایرانی،اولین مقصد و در واردات کالا نیز، در رتبه اول قرار دارد.

یوسفی منش در خصوص کالاهای وارداتی از روسیه گفت: جودامی ،ذرت دامی ،چربی ها و روغن ها ، کاغذ، چوب، محصولات شیمیایی، وسایل برقی، فلزات، خمیرچوب،کائوچو، دانه های روغنی و… از عمده کالاهای وارداتی از روسیه به گمرکات مازندران در سال ۹۹ بودند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر در خصوص اقلام صادراتی به روسیه گفت: فرآورده های لبنی، مواد پلاستیکی، نوشابه، خرما، سیمان، موادمعدنی، محصولات شیمیایی،ماشین آلات،مواد سوختی و… عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به روسیه در سال ۹۹ بود.

یوسفی منش در پایان افزود: ۳۵ درصد وزن و ۱۴ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران در سال ۱۳۹۹ به روسیه اختصاص دارد و ۳۲ درصد وزن و ۲۹درصد ارزش کل واردات گمرکات مازندران در سال ۱۳۹۹ از روسیه بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});