• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

درختان قطب سیب آذربایجان دچار سرمازدگی ۱۰۰ درصدی شد

  • کد خبر : 100912
  • 19 فروردین 1402 - 11:30
درختان قطب سیب آذربایجان دچار سرمازدگی ۱۰۰ درصدی شد
یاز اکو - فرماندار اهر با بیان اینکه درختان قطب سیب آذربایجان دچار سرمازدگی ۱۰۰ درصدی شد، گفت: علاوه بر سیب، درختان گردو، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گلابی، آلو و گوجه سبز نیز دچار خسارت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ابوالفضل غنی‌زاده با اشاره به خسارت سنگین سرمازدگی به باغات شهرستان اهر اظهار داشت: بارش برف ۱۱ فروردین‌ماه و به دنبال آن کاهش دمای هوا، خسارت سنگینی به باغات و بخش کشاورزی شهرستان اهر وارد کرده است.

فرماندار اهر از خسارت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی بارش برف و سرمازدگی به باغات این شهرستان خبر داد و افزود: به دنبال بارش برف و کاهش دمای در شرایطی که درختان هسته‌دار و دانه‌دار شکوفه داده بودند، گروهی از کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان را مأمور به ارزیابی سطح خسارت سرمازدگی کردیم و نهایتاً پس از بازدیدها و ارزیابی‌های مختلف؛ میزان خسارت سرمازدگی باغات شهرستان اهر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی بابیان این‌که سطح باغات خسارت‌دیده از سرمازدگی شامل ۶ هزار و ۱۹۴ هکتار از باغات شهرستان اهر می‌شود، یادآور شد: بیشترین خسارت سرمازدگی مربوط به درختان سیب بوده که ۵۶۰۰ هکتار از باغات سیب شهرستان اهر را دچار خسارت ۹۰ درصدی کرده است و علاوه بر درختان سیب؛ باغات گردو، زردآلو، هلو، شلیل، بادام، گلابی، آلو و گوجه سبز نیز دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شده‌اند.

غنی‌زاده تأکید کرد: بر اساس گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان با خسارت سرمازدگی به باغات علاوه بر زیان اقتصادی و معیشتی کشاورزان؛ موجب کاهش ۱۲۹ هزار و ۳۸۹ تُنی در تولید محصولات کشاورزی شهرستان اهر شده است.

فرماندار اهر با تأکید بر این‌که جبران خسارت سرمازدگی باغات شهرستان اهر را از طریق مدیریت بحران استانداری و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به خسارت سنگین سرمازدگی به کشاورزان، پیگیری این موضوع در اولویت کاری فرمانداری و جهاد کشاورزی بوده و برای گزارش میزان خسارت سرمازدگی به مراجع ذی‌صلاح و پیگیری جبران زیان کشاورزان را از طریق اداره‌کل مدیریت بحران استانداری و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام داده‌ایم. امیدواریم پیگیری‌ها جهت جبران خسارت کشاورزان منتج به نتیجه برسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=100912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});