• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
مدیركل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی مطرح كرد؛

طراحی و اجرای اطلس سرمایه‌گذاری در استان، برای اولین بار

  • کد خبر : 101880
  • 26 فروردین 1402 - 22:00
طراحی و اجرای اطلس سرمایه‌گذاری در استان، برای اولین بار
یازاکو - نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: در ابتدای سال گذشته اعلام کردیم که بسترهای لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران در آذربایجان‌شرقی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ واقف بهروزی افزود: در سال ۱۴۰۱، هدف‌گذاری ما در زمینه میزان سرمایه‌گذاری،  در حدود ۳۰ میلیون دلار بود تا بتوانیم اثرات مثبت اقتصادی آن را در زمینه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی در سطح استان، شاهد باشیم.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، با بیان اینکه در سال گذشته، مطالعات اولیه و نیازسنجی در حوزه سرمایه‌گذاری انجام گرفته، خاطرنشان کرد:۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف اعم از، صنعت، گردشگری، خدمات، بخش عمران شهری و کشاورزی، مورد مطالعه و احصا قرار گرفت تا بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، فراهم شود.
 نماینده وزیر اقتصاد در استان تصریح کرد:  طراحی و پیاده‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری، با هدف هدایت سرمایه‌گذار و هوشمندسازی جذب و مدیریت سرمایه‌گذاری، برای اولین بار در سطح استان، انجام گرفت.
بهروزی با اشاره به وضعیت حال حاضر سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی، ابراز داشت: اطلاعات و آمارها، بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری در استان را نشان می‌دهد، چراکه میانگین سرمایه‌گذاری خارجی در استان، در سال‌های گذشته، ۱۲ میلیون دلار بوده ولی در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۲۷ میلیون دلار افزایش یافت، علاوه بر آن، ۱۵۵ میلیون دلار، سرمایه خارجی نیز برای ۱۲ طرح  در استان جلب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در پایان تاکید کرد: در کنار جذب سرمایه‌گذاری خارجی، نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های سرمایه‌گذاری و رسیدگی به امور مربوط به سرمایه‌گذاران هم انجام می‌شود تا روند جذب و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تسریع یابد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=101880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});