• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

هزینه زلزله در ترکیه ۲ تریلیون لیر برآورد شد

  • کد خبر : 102104
  • 28 فروردین 1402 - 14:15
هزینه زلزله در ترکیه ۲ تریلیون لیر برآورد شد
یازاکو - براساس گزارشی که توسط ریاست جمهوری ترکیه به پارلمان ارائه شد، هزینه کل زلزله های فوریه 2 تریلیون لیر ترکیه (حدود 39 میلیارد دلار) تخمین زده شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت، هر وزارتخانه به طور جداگانه خسارات ناشی از زمین لرزه ها و بودجه مورد نیاز برای ترمیم این خسارات را محاسبه کرده است.

بر اساس برآورد وزارت نیرو، هزینه زلزله برای بخش تولید برق ۷۱۱ میلیون لیره و کل هزینه برق منطقه ۱۱٫۵ میلیارد لیره است. این وزارتخانه هزینه را برای بخش گاز طبیعی ۱٫۲۶ میلیارد لیره محاسبه کرد.

محاسبات وزارت بهداشت نشان داد که حدود ۹۶ میلیارد لیره مورد نیاز است که ۲۰٫۶ میلیارد لیره آن برای تجهیزات جدید مورد نیاز است.

وزارت آموزش و پرورش در گزارش‌های خود اعلام کرد که تقریباً تمام ۱۷۴۷۹ تأسیسات از آسیب‌های خفیف یا سنگین رنج برده‌اند. هزینه تعمیر و بهسازی حدود ۱۶۱ میلیارد لیره هزینه خواهد داشت.

بر اساس محاسبات وزارت بازرگانی، هزینه زلزله برای املاک و کالاهای تجاری و بازرگانان مناطق آسیب دیده بیش از ۳۳۶ میلیارد لیره است.

وزارت حمل و نقل کل هزینه را ۴۳۶٫۵ میلیارد لیره برآورد کرد. به گفته این وزارتخانه، میزان هزینه سرمایه گذاری که از قبل شروع شده یا در دوره پیش رو آغاز خواهد شد، ۲۹ میلیارد لیره خواهد بود.

بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی صنعت فرهنگ و گردشگری، مجموع خسارت به دارایی های فرهنگی ۲۷ میلیارد لیر بوده است. هزینه تاسیسات گردشگری در مناطق آسیب دیده، از جمله خسارت و بودجه مورد نیاز برای تعمیرات، ۲٫۴ میلیارد لیره است.

دراین گزارش آمده است تاکنون ۸۸٫۵ میلیارد لیره تا اول آوریل به زلزله و حواشی آن تخصیص یافته و ۵۵ میلیارد لیره آن هزینه شده است.

این گزارش می افزاید: تمام هزینه ها، که ۲ تریلیون لیر پیش بینی می شود، با حدود ۹ درصد از تولید ناخالص داخلی برآورد شده در سال ۲۰۲۳ مطابقت دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});