• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

امسال ۴۰۳ کیلومتر پروژه ریلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد/ افتتاح فاز اول بزرگراه تبریز- بازرگان خرداد ۱۴۰۲

  • کد خبر : 102560
  • 01 اردیبهشت 1402 - 19:00
امسال ۴۰۳ کیلومتر پروژه ریلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد/ افتتاح فاز اول بزرگراه تبریز- بازرگان خرداد ۱۴۰۲
یاز اکو - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۴ کیلومتر ابتدایی آزادراه تبریز-بازرگان در حد فاصل صوفیان- تبریز تا پایان خرداد ماه امسال افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امروز در حاشیه دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه طرح های زیرساختی مهمی در حوزه راه آذربایجان شرقی در دست اجراست، اظهار کرد: ۲۴ کیلومتر ابتدایی آزادراه تبریز-بازرگان در حد فاصل صوفیان- تبریز تا پایان خرداد ماه امسال افتتاح می شود.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم ۴۸ کیلومتر از بزرگراه مراغه -هشترود نیز تا پایان آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.

بهره‌برداری از ۴۰۳ کیلومتر پروژه ریلی در سال جاری

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با بیان اینکه در سال جاری ۴ پروژه ریلی به طول ۴۰۳ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: اولین مسیر ریلی که امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، راه‌آهن میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز است.

وی افزود: با افتتاح این خط ریلی مسیر تبریز تا تهران کوتاه شده و به ۸ ساعت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: از پروژه ریلی میانه- تبریز قطعه میانه به بستان آباد پیش از این مورد بهره برداری قرار گرفته و حدفاصل بستان آباد تا تبریز به طول ۴۴ کیلومتر آماده افتتاح است و بازدید از آخرین مراحل این پروژه انجام شده است.

خادمی خاطر نشان کرد: این راه‌آهن از مسیر جدید میان‌بر، تبریز و استان آذربایجان شرقی را به شبکه ریلی اتصال می‌دهد و زمان سفر ریلی را از تبریز به تهران حداقل ۴ ساعت کوتاه می‌کند.

وی گفت: افتتاح این پروژه تاثیر بسیار زیادی در انتقال مسافران از مسیر جاده‌ای به سمت ریلی دارد و شرلیط بهتری را فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: برای اتصال حد فاصل بستان آباد تا تبریز حدود ۳ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی هزینه شده و ارزش روز آن بیش از ۶ هزار ملیارد تومان است.

به گفته خادمی راه‌آهن بستان آباد- تبریز با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۶ درصدی همراه شده و در روزهای آینده با حضور مقامات ارشد کشوری به عنوان اولین پروژه ریلی ۱۴۰۱ بهره‌برداری خواهد شد.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه تحول ریلی در بخش مسافری استان آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد و بسیاری از مسافران جاده را به سمت ناوگان ریلی جذب می‌کند چرا که با این پروژه ریلی ۱۱۴ کیلومتر مسافت و ۴ ساعت زمان مسیر کوتاه می‌شود و به این ترتیب مسافت تهران تا تبریز به حدود ۸ ساعت می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این مسیر ریلی در سال اول بهره‌برداری یک میلیون مسافر را جابه‌جا کند و در سال‌های آتی این رقم به ۲ میلیون مسافر در سال می‌رسد.

خادمی گفت: میزان جابه‌جایی بار از راه‌آهن بستان آباد- تبریز نیز در سال اول یک میلیون تن و در سال های بعدی ۷ میلیون تن برآورد شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});