• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی:

هر ۵۶ ثانیه یک پرواز !

  • کد خبر : 102883
  • 04 اردیبهشت 1402 - 19:21
هر ۵۶ ثانیه یک پرواز !
یاز اکو - فرودگاه بین المللی استانبول روز گذشته رکورد جدیدی برجای گذاشت و در ۲۴ ساعت ۱۵۴۸ پرواز و جابجایی ۲۲۴ هزار و ۷۰۹ مسافر داخلی و خارجی را به ثبت رساند. به بیان دیگر در هر ۵۶ ثانیه، نشست یا برخاست یک هواپیما در این فرودگاه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از عصر ترکیه ، این فرودگاه در سال ۲۰۲۲ میلادی به طور متوسط در هر ۷۵ ثانیه یک پرواز را تجربه کرده بود.

بر اساس گزارش سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (EUROCONTROL) فرودگاه استانبول در سال گذشته با میانگین ۱۱۵۶ پرواز روزانه میزبان بیشترین پرواز در میان فرودگاه های اروپایی بود و توانست برای سومین سال پیاپی عنوان برترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص دهد.

در دره بندی جهانی هم فرودگاه استانبول پس از فرودگاه‌های آتلانتا، دالاس، دنور، شیکاگو، دبی و لس آنجلس در رتبه هفتم برترین فرودگاه های دنیا در ۲۰۲۲ قرار گرفت.

فرودگاه استانبول

درآمد نجومی برای ترکیه

چندی پیش عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در توئیتر با اشاره به اینکه فرودگاه استانبول با سرمایه‌گذاری ۱۰/۲۵میلیارد یورویی “بدون هزینه از خزانه دولت” ساخته شده است نوشت: از زمان افتتاح، سهم آن در اقتصاد ۸۰/۷ میلیارد یورو بوده است. بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای، در مجموع ۱۱۷ میلیارد یورو برای ترکیه سود داشت.

فرودگاه استانبول ۲۳/۷۵ میلیارد یورو به درآمد ملی، ۵۱/۳ میلیارد یورو به تولید، ۴/۲ میلیارد یورو به صادرات، ۱/۲۳ میلیارد یورو به مالیات کمک کرده است.

همچنین با احداث فرودگاه استانبول برای ۹۷۲ هزار نفر اشتغال‌زایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=102883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});