• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از مافیای اقتصاد و خودرو تا ناقص انجام شدن طرح ها، مشکلات نفلین سینیت سراب و سکوت نمایندگان در برابر تورم

  • کد خبر : 103290
  • 08 اردیبهشت 1402 - 21:29
از مافیای اقتصاد و خودرو تا ناقص انجام شدن طرح ها، مشکلات نفلین سینیت سراب و سکوت نمایندگان در برابر تورم
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته اول فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص دست های پشت پرده اقتصاد، مافیای خودرو، ناقص انجام شدن طرح ها، مشکلات نفلین سینیت سراب و سکوت نمایندگان در برابر تورم بودیم. 

 

۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو به صورت غیرقانونی توسط یک خودرساز وارد سیستم مجلس شده است

احمد علیرضابیگی؛ نماینده تبریز: باز هم تاکید دارم بگویم که ۷۰ تا ۷۵ خودرو به صورت غیرقانونی توسط یک خودرساز وارد سیستم مجلس شده و هیات رییسه هم آن را پذیرفته بود و گفتند، جلوی آن را گرفتیم و آن‌ها می‌باید بدون مسامحه‌کاری و سهل‌انگاری، موضوع را شفاف گزارش دهند، زیرا نباید این اتفاق نامبارک دامن کل مجلس را بگیرد، چون جزئی از تشکیلات، مرتکب این تخلف شدند.

 

منتقدین وزیر صمت خودشان دنبال خودرو هستند

خضریان؛ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ضمن تکذیب حرف های احمد علیرضا بیگی گفت: نمایندگانی که به فاطمی امین فشار می آورند، خودشان دنبال دریافت خودرو هستند. احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز با هدف تخریب وزیر صمت عنوان کرد که «در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی وزیر صمت، ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی بلند چینی توسط فاطمی امین به نمایندگان داده شده است.» او برای این ادعای خود هیچ سند و مدرکی ندارد.

 

با مافیای خودرو مواجهیم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز ،‌اسکو و آذرشهر: یا مدیریت صنعت خودرو ضعیف است یا سیاست های موجود در این عرصه غلط است یا مافیایی وجود دارد که نمی خواهد این صنعت سرپای خود بایستد از این رو انقلاب صنعتی در خودرو ضروری است.

 

ایجاد فرمانداری ویژه در منطقه ارسباران 

احمد محرم زاده؛ نماینده اهر و هریس در مجلس خواستار ایجاد فرمانداری ویژه در منطقه ارسباران شده و گفته است: منطقه دارای معادن متعددی است لذا راه اندازی آنها موجب اشتغال می شود.

 

دولت باید قوانین مصوب و ابلاغ شده مجلس را اجرایی کند

جعفر راستی؛ نماینده مردم ‌شبستر: نمی‌شود مجلس قانونی را مصوب و به دولت ابلاغ کند و دولت بنا به دلایل مختلف برای اجرای آن امروز و فردا کند. دولت وظیفه دارد که قانون‌های مصوب شده مجلس را جدی بگیرد. با این رویه مشکلات واقعی اقتصادی مردم و معیشتی مردم حل می‌شود و این به معنای همان وحدت بین قوا است که مدنظر رهبری است.

 

قوانین کشور ناقص اجرا می شوند

سید مرتضی حسینی؛ نماینده میانه: اجرای قوانین ساماندهی خودرو، مالیات بر خانه‌های خالی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار می‌توانست بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را رفع کند اما ناقص اجرا شد.

 

مجلس انقلابی با لبیک به ندای رهبری آزمون ولایتمداری را با موفقیت طی خواهد کرد

معصومه پاشایی بهرام؛ نماینده مردم مرند و جلفا نوشت: ان‌شاءالله مجلس انقلابی با لبیک به ندای رهبر انقلاب و اتخاذ راهبرد همدلی، همکاری و هم افزایی، آزمون ولایتمداری سال آخر را باموفقیت طی خواهد کرد.

 

دست‌های پشت پرده در اقتصاد 

الهویردی دهقانی؛ نماینده ورزقان با انتقاد از وجود دست‌های پشت پرده در اقتصاد گفته است: مافیا اقتصاد را به بحران می‌کشد و بدون آنکه به کسی پاسخگو باشد، سود‌های کلانی به جیب می‌زنند. مافیا همه جا هستند، اما ردی از آن‌ها وجود ندارد و معلوم نیست چه کسانی هستند.

 

دولت قانون رتبه‌بندی را ناقص اجرا و کام معلمان را تلخ کرد

مهدی اسماعیلی؛ نماینده میانه: دولت قانون رتبه‌بندی را ناقص اجرا و کام معلمان را تلخ کرد اما مجلس با نظارت بر اجرای این قانون حقوق معلمان را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند.

 

مجلس مبارزه با فساد را در اولویت کاری خود قرار داده است

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر؛ نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مبارزه با فساد را اولین شعار مجلس یازدهم عنوان کرد: باید هم با مفسدان واقعی مقابله کرد و هم با افرادی که با کم کاری و سوء مدیریت‌شان به نظام و تولید و اشتغال ضربه می‌زنند.

 

هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نفع بخش خصوصی است

سیدمحمدرضا تاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی: هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه به نفع بخش خصوصی است. اصل این طرح دفاع از واحدهای صنعتی و‌ تولیدی، قطع دست سوداگران از بازار و هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید است.

 

بازار خودرو به تنهایی معیار عملکرد وزارت صمت نیست

 

علیرضا منادی؛ رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:  برای ارزیابی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید متوسط عملکرد تمام بخش های آن را مورد توجه قرار داد و وضعیت بازار خودرو و تولید خودرو به تنهایی نمی‌تواند معیار عملکرد این وزارتخانه باشد. باید تمام عملکرد همه بخش های وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای ارزیابی وزیر مورد توجه قرار دهیم و تمام عملکردهای مثبت و منفی آن را در یک کفه ترازو ببینیم تا بتوانیم نسبت به این وزارتخانه تصمیم گیری کنیم.

 

همکاری و وحدت قوا، تضادی با عمل به وظایف قانونی ندارد

صدیف بدری؛ نماینده مردم اردبیل: در یکسالی که گذشت مجلس تا آنجایی که می‌توانست دلایل و شرایط سخن دولت را شنید و با دولتمردان همراهی کرد و انتظار می‌رود آن‌ها نیز به قوانین مصوب شده مجلس عمل کنند. اصل ابتدایی توسعه هر کشور وحدت و همبستگی بین مسئولان و مردم است. در عین اینکه هر قوه باید به وظایف خود عمل کند باید نسبت به مسائل مشترک هماهنگی و وحدت داشته باشند.

 

وزیر صمت رانت‌های درخواستی نمایندگان را علنا اعلام کند

روح الله حضرت پور؛ نماینده ارومیه طی پستی عنوان کرد: استیضاح فاطمی امین (وزیر خودروسازان) آزمونی بزرگ برای خانه ملت و نمایندگان واقعی مردم ایران است. وزیر صمت مرد باشد و رانت های درخواستی نمایندگان را علنا اعلام کند. به خون پدر شهیدم قسم می‌خورم که یک قدم هم عقب‌نشینی نخواهم کرد.

 

استیضاح وزیر صمت منتفی است

کمال حسین‌پور؛ نماینده مردم سردشت و پیرانشهر: با توجه به رهنمود رهبر معظم انقلاب، مساله استیضاح وزیر صمت منتفی است.

 

۱۱۵ کیلومتر از محور اردبیل سرچم تا پایان سال تعریض خواهد شد

علی نیکزاد؛ نائب رئیس مجلس شورای اسلامی: در بازدید از جاده سرچم تصمیم هایی اتخاذ گردید تا پیشرفت تعریض این جاده دوچندان شود. مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، نسبت ‌به اتمام ۹۰ کیلومتر از این محور(کیلومتر صفر تا ۹۰) و ۲۵ کیلومتر از قطعه ۷ حداکثر تا پایان سال جاری اقدام کنند.

 

صندوق پروژه‌ها، راهکاری جدید برای حمایت از تولید داخلی

محمد حسین فرهنگی؛ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس: یکی از راهکار‌های بسیار ضروری و تاثیر گذار در تامین مالی پروژه‌ها که کشور هم اکنون و در آینده نزدیک به آن نیاز مبرم دارد، موضوع مربوط به صندوق پروژه‌هاست. به طور قطع، صندوق پروژه‌ها مورد حمایت دولت است و مجلس نیز به طور آشکار از آن‌ها حمایت می‌کند.

 

محرومیت کلیبر، محصول اقدامات مدیران و تصمیم گیران است

حسین حاتمی؛ نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند: محرومیت محصول اقدامات مدیران و تصمیم گیران است؛ ما اساسا محروم نبودیم بلکه ما را محروم کردند.

 

رئیس مجلس شخصاً به مشکلات نفلین سینیت سراب ورود کند

یوسف داودی؛ نماینده مردم سراب در مجلس در خصوص اهمیت بهره‌برداری از کارخانه آلومینا، گفته است: با توجه به اینکه ذخایر اکسید جاجرم در حال پایان یافتن است، اگر این کارخانه به بهره‌برداری نرسد، صنایع متعددی در سراسر کشور دچار مشکل خواهند شد از این رو مجبور به واردات آلومینا خواهیم شد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=103290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});