• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
رئیس سازمان صمت خبر داد؛

ساخت داخل ماشین آلات و قطعات واحدهای تولیدی در آذربایجان شرقی به ارزش ۶۸ میلیون دلار/ بومی‌سازی موتورهای دیزلی در تبریز

  • کد خبر : 10341
  • 19 فروردین 1400 - 21:00
ساخت داخل ماشین آلات و قطعات واحدهای تولیدی در آذربایجان شرقی به ارزش ۶۸ میلیون دلار/ بومی‌سازی موتورهای دیزلی در تبریز
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اولین برنامه محوری وزارت صمت در سال جهش تولید " توسعه و تعمیق ساخت داخل " از جایگزینی، بومی سازی و ساخت داخل ۶۸ میلیون دلار ماشین آلات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده با بیان این‌که در سال‌های گذشته قطعات و تجهیزات بومی سازی شده از طریق واردات تامین می‌شد، افزود : این میزان ساخت داخل در حوزه ماشین آلات معدن و خرید از داخل مجتمع مس سونگون، دستگاه‌های ماسک زن و سوزن و قطعات لوکوموتیو محقق شده است.

وی با اشاره به ثبت توانمندی‌های بیش از ۱۸۰ واحد صنعتی استان در سایت توانیران و معرفی بیش از ۱۰۰۰ محصول، گفت : بومی سازی موتورهای دیزلی در دو شرکت استانی ایدم و چرخشگر اجرایی شده و هم‌چنین قرارداد انتقال پروژه آب خلیج فارس توسط شرکت پمپیران نیز منعقد شده است. محصول انحصاری پمپ با دو ورودی با توان ۱۴۰ بار فشار نیز بومی سازی شده است.

وی از کسب رتبه اول و سوم در تحقق اهداف برنامه‌های جهش تولید در کشور مطابق با اعلام معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در سه ماهه اول و سوم خبر داد و افزود: براساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری وزارت صمت، استان آذربایجان شرقی حائز رتبه اول در زمینه دستاوردهای علمی ، پژوهشی و نوآورانه بوده است.

امین زاده راه اندازی نمایشگاه دائمی توسعه و تعمیق ساخت داخل و اعلام نیازهای واحدهای تولیدی استان در محل سازمان صمت را یکی دیگر از اقدامات اجرا شده در سال جهش تولید عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10341

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});