• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

کاهش آب پشت سدهای استان زنجان

  • کد خبر : 10402
  • 20 فروردین 1400 - 13:00
کاهش آب پشت سدهای استان زنجان
یاز اکو - مدیرعامل شرکت آب ‌منطقه‌ای زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون آب پشت سدهای استان نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اسماعیل افشاری، با بیان اینکه وضعیت سدهای استان زنجان به ‌صورت دائم پایش می‌شود، اظهار کرد: ورودی سد تهم از اول مهرماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۶.۶۴ میلیون مترمکعب بوده که این میزان در سال گذشته ۱۰.۲۸ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: ورودی آب سد تهم در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است. همچنین خروجی سد تهم در سال‌جاری ۱۲.۷۷ میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال گذشته ۱۲.۴۹ بوده که نشان از افزایش ۲ درصدی خروجی از این سد در سال‌جاری خبر می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم مخزن ۴۹.۶۷ میلیون مترمکعب سد تهم بوده که کاهش ۸ درصدی دارد و حجم این مخزن در سال گذشته ۵۴.۲۴ میلون مترمکعب بوده است. در سال گذشته ۶۴ درصد مخزن سد تهم پر بود ولی حجم این مخزن در سال‌جاری به زیر ۵۹ درصد رسیده است.

افشاری با اشاره به اینکه ورودی سد گلابر از اول مهرماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۷.۱۷ میلیون مترمکعب بوده است، تصریح کرد: این میزان در سال گذشته ۱۲.۶ میلیون مترمکعب بود. ورودی آب سد گلابر در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد کاهش داشته است. خروجی سد گلابر نیز در سال‌جاری ۸۵ هزار میلیون مترمکعب ثبت شده که این رقم در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب بوده که نشان از افزایش ۲۰ درصدی خروجی از این سد در سال‌جاری دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه حجم مخزن سد گلابر ۷۷.۳۶ میلیون مترمکعب بوده که کاهش ۲ درصدی داشته است، یادآور شد: حجم این مخزن در سال گذشته ۷۹ میلیون مترمکعب بوده است.  در سال گذشته ۶۷ درصد مخزن سد گلابر پر بوده که حجم این مخزن در سال‌جاری به زیر ۶۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد تالوار از اول مهرماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال‌ ۳۹.۴ میلیون مترمکعب بوده است، عنوان کرد: این میزان در سال گذشته ۶۴.۸۸ میلیون مترمکعب بود. همچنین ورودی آب سد تالوار در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته ولی امسال ۶۵ درصد خروجی آب از این سد افزایش یافته است.

این مسئول با اشاره به اینکه حجم مخزن ۱۳۰.۶۵ میلیون مترکعب سد تهم بوده که کاهش ۱۰ درصدی داشته است، گفت: حجم این مخزن در سال گذشته ۱۱۹.۲۵ میلون مترمکعب بوده است. در سال گذشته ۲۴ درصد مخزن سد تالوار پر بود ولی حجم این مخزن در سال‌جاری به زیر ۲۶ درصد رسیده است.

افشاری با اشاره به اینکه ورودی سد کینه‌ورس از اول مهرماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال ۱۳.۹ میلیون مترمکعب بوده است، اظهار کرد: این میزان در سال گذشته ۲۰.۷ میلیون مترمکعب بود و ورودی آب این سد  در سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه حجم مخزن سد کینه‌ورس ۱۴.۵۱ میلیون مترمکعب بوده که افزایش ۴۲ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: حجم این مخزن در سال گذشته ۱۳.۹۸ میلیون مترمکعب بوده است. در سال گذشته ۸۷ درصد مخزن سد تهم پر بوده و حجم این مخزن در سال‌جاری به ۹۱ درصد رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=10402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});