• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

۳۵۰ تن عسل سبلان صادر شد

  • کد خبر : 104070
  • 14 اردیبهشت 1402 - 19:00
۳۵۰ تن عسل سبلان صادر شد
یاز اکو - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات ۳۵۰ تن عسل سبلان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، نوبخت اژدری روز پنجشنبه اظهار کرد: در حال حاضر ۵۳۴ هزار عدد کندوی زنبور عسل در استان وجود دارد و زنبورداران استان سالانه بیش از ۹ هزارتن عسل تولید می کنند.

وی اضافه کرد: از این میزان یک هزار و ۵۰۰ تن در داخل استان مصرف می شود و مازاد تولید هم با توجه به اینکه استان اردبیل گردشگر پذیر است به عنوان عسل سبلان عرضه می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: سال گذشته(۱۴۰۱) حدود ۳۵۰ تن عسل از استان به خارج از کشور صادر شد و با توجه به توانمندی‌های موجود در استان انتظار می رود این روند با اقدامات انجام شده افزایش یابد.

پرورش و توزیع ملکه اصلاح شده بین زنبورداران استان اردبیل

اژدری همچنین با اشاره به فعالیت ایستگاه پرورش ملکه جمعیت‌های بسته در شهرستان اردبیل گفت: امسال در این ایستگاه نسل F۷ و F۸ را راه اندازی می‌کنیم و قرار است در این مرکز ملکه مقاوم و اصلاح شده به صورت انبوه از طریق بخش خصوصی پرورش داده شود و در بین زنبورداران منطقه توزیع شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این پروژه از خروج میزان قابل توجهی ارز از استان و کشور جلوگیری می‌شود و از نظر اقتصادی و تولید عسل هم بازده به مراتب بیشتری خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل درباره خصوصیات این ملکه اظهار کرد: این ملکه اصلاح شده است به طوری که بچه دهی آن کمتر بوده و از نظر نیش زنی هم آرامتر می شود و با توجه به افزایش تولید عسل از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104070

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});