• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی در ۱۴۰۱/ تنها ۲ واحد از ۴۲ واحد تولیدی خداآفرین فعال است!

  • کد خبر : 104094
  • 15 اردیبهشت 1402 - 10:30
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی در ۱۴۰۱/ تنها ۲ واحد از ۴۲ واحد تولیدی خداآفرین فعال است!
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌‌شرقی، عملکرد شهرستان خداآفرین را در زمینه جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی غیرقابل قبول ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته بخش خصوصی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، محمد کلامی در جلسه‌ کارگروه تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید خداآفرین اظهار کرد: سال گذشته بخش خصوصی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرده که این شهرستان سهم چندانی از این منابع نداشت.

وی افزود: هر چند این شهرستان از ظرفیت‌های بسیار متنوعی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، اما تاکنون تلاش آن‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران موفقیت‌آمیز نبوده و باید مسؤولان شهرستانی هر چه سریع‌تر علت را آسیب‌شناسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

کلامی با تاکید بر اولویت داشتن استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های کلان خاطرنشان کرد: شهرستان مرزی خداآفرین، به لحاظ اقتصادی و مسائل امنیتی از اهمیت فراوانی برخوردار است، از این‌رو سرعت توسعه در این منطقه باید مضاعف و برای مردم ملموس باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌‌شرقی ادامه داد: امروز دشمن تمام توان خود را به کار بسته تا کار تولید و فعالیت‌های اقتصادی کشور را دشوارتر کند؛ بنابراین هر مسؤولی در روند سرمایه‌گذاری‌ها مشکلی ایجاد کند، بی‌گمان در صف دشمن قرار گرفته است.

فرماندار خداآفرین هم مشکلات اصلی واحد‌های تولیدی خداآفرین و روند کُند پیش‌رفت آنها را تامین نشدن نقدینگی و همکاری نکردن بانک‌های عامل در ارائه تسهیلات مورد نیاز اعلام کرد و گفت: اگر بانک‌ها با عمل به وظایف قانونی خود در زمینه‌ حمایت از تولید، به پذیرش ضمانت سند محل اجرای طرح‌ها مبادرت کنند، مشکلات اغلب واحد‌های تولیدی این شهرستان مرتفع می‌شود.

نکونام تصریح کرد: در خداآفرین ۴۲ واحد تولیدی وجود دارد که تا سال ۱۴۰۰ همه‌ آنها راکد بودند اما خوشبختانه با تلاش دولت سیزدهم ۲ واحد از آنها به طور کامل فعال شده‌اند و بقیه نیز نیمه فعال و در مرحله تکمیل سازه و ماشین‌آلات هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104094

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});