• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
10
رصد هفتگی گفته‌ها و فعالیت‌های نمایندگان آذربایجان توسط ذره‌بین یازاکو

از حامیان تا مخالفات استیضاح وزیر صمت تا لغو روادیدها و معایب تشکیل وزارت بازرگانی

  • کد خبر : 104255
  • 16 اردیبهشت 1402 - 14:39
از حامیان تا مخالفات استیضاح وزیر صمت تا لغو روادیدها و معایب تشکیل وزارت بازرگانی
یاز اکو- ذره‌بین یاز اکو تحرکات، گفته‌ها، مواضع و فعالیت‌های هفته‌ای نمایندگان شمال‌غرب در مجلس را رصد می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، هفته دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ شاهد اعلام موضع برخی نمایندگان مجلس در خصوص استیضاح وزیر صمت، سفر رئیسی به سوریه و اهمیت لغو روادیدها بودیم. 

 

نظر پزشکیان درباره جابجایی‌ها در کابینه رئیسی

مسعود پزشکیان؛ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی: ما باید دو مشکل را حل کنیم؛ یک، باید وحدت و انسجام داخلی را اصلاح کنیم و از اقلیت و غیر خواص بودن بیرون بیاییم و بر اساس کارشناسی عمل کنیم و دیگری اینکه با دنیا آشتی کنیم. اگر در این وضعیت این مسأله را حل نکنیم مشکل برطرف نخواهد شد.

بورس پررونق می شود

محمدرضا میرتاج‌الدینی؛ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی: افزایش ورود نقدینگی به بورس با توسعه ابزارهای نوین مالیصندوق‌های سرمایه‌گذاری، گزینه مناسب برای تازه‌واردانمیرتاج الدینیسید گفت: با استفاده از ابزارهای نوین مالی در بازار سرمایه، می‌توان آینده‌ای پررونق را برای بازار متصور شد و شاهد ورود دوباره نقدینگی سهامداران به بورس بود.

هم‌چنین میرتاج الدینی به عنوان مخالف استیضاح وزیر صمت گفت: رشد تولید ناخالص داخلی بخش صنعت بیش از دو برابر نرخ رشد اقتصادی بوده است. براساس آمار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تولید انواع خودروی سواری و وانت در ۱۱ ماه نسبت به مدت مشابه ۳۱ درصد و ۷۱ درصد رشد داشته است. خودروهای کف پارکینگ از ۲۸۰ هزار دستگاه به کمتر از یک هزار دستگاه رسیده است، تولید اتوبوس در ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ به ۱۴۴ درصد افزایش یافته است. تولید پتروشیمی ۸ درصد، انواع لوازم خانگی ۳۷ درصد، انواع تراکتور ۳۷ درصد نسبت به گذشته رشد داشته است.


سفر آقای رئیسی به سوریه گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی
دو کشور است

روح‌الله متفکرآزاد؛ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی: سفر آقای رئیسی به سوریه سرآغاز فصل جدیدی از روابط در سطوح اقتصادی و فرهنگی ایران با سوریه است.

وی در سخنانی دیگر گفت: برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجموع به نفع مردم و دولت بود و مجلس این اقدام را انجام داد.به گزارش نصر، روح اله متفکرآزاد در خصوص برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت توسط مجلس شورای اسلامی افزود: مسائل حوزه صنعت و معدن مهم است و لازم بود وزیر تازه نفس مسئولیت را بر عهده بگیرد.

او هم‌چنین در جایی دیگر با بیان اینکه مرجعیت خبری در دوران فراوانی خبر بسیار مهم است، از رسانه‌ها خواست تا مرجعیت خبری را در دست بگیرند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.

 
ضرورت انتقال حساب های بانکی و پرونده مالیاتی معادن به شهرستان اهر

احمد محرم‌زاده؛ نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت فعال‌سازی معادن راکد در شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: با فعال شدن معادن شاهد گشایش در حوزه اشتغال و تولید خواهیم بود.


تهیه اطلس محرومیت‌زدایی

سید علی موسوی؛ نماینده مردم ملکان از گام جدی ستاد اجرایی حضرت امام برای تهیه اطلس محرومیت‌زدایی در سال جاری خبر داد و افزود: بنده به عنوان عضوی از کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت زدایی باید بگویم که ستاد اجرایی حضرت امام (ره) امسال در تهیه اطلس محرومیت زدایی به صورت جدی ورود پیدا کرده و در حوزه اشتغالزایی زحمات زیادی کشیده است نزدیک به ۱۲۰ طرح اشتغالزایی آماده شده است.

 

تلاش‌های وزارت خارجه در دوره امیرعبداللهیان قابل تقدیر است

معصومه پاشایی بهرام؛ نماینده مردم مرند و جلفا: اگرچه وضع شاخص های اقتصادی هنوز خوب نیست ولی تلاش های وزارت خارجه در دوره امیرعبداللهیان که همه چیز را به برجام پیوند نزده و ضمن ادامه مذاکرات، سایر راه های بی اثر کردن تحریم ها را هم با متنوع سازی شرکای اقتصای و اولویت دادن به قدرت های آسیایی و همسایگان دنبال کرده، قابل تقدیر است.

 

اهمیت لغو روادید سفر با کشورهای دنیا

یعقوب رضازاده؛ نماینده مردم سلماس در خصوص اهمیت لغو روادید سفر با کشورهای دنیا گفت: لغو روادید میان کشورمان با دیگر کشورها می تواند در شرایط تحریمی تاثیرات مثبت اقتصادی به همراه داشته باشد.
در واقع این مهم می تواند به رونق و توسعه بازارچه های مرزی نیز کمک شایانی کند تا شاهد تقویت اقتصاد مرزها باشیم.

ما روی نظرمان برای استیضاح وزیر صمت ایستادیم

جلال محمودزاده؛  نماینده مردم مهاباد: مردم شریف؛ارکان دولت جناب رئیسی با هر شیوه ای وارد عمل شدند! تماس گرفتند، لابی کردند و حتی تهدید کردند! اما ما روی نظرمان برای استیضاح ایستادیم. اگر دولت سیزدهم درطول عمر کاری خود فقط به اندازه این چند روز اخیر برای رفع مشکلات ساختاری کشور تلاش می نمود!!وضعیت طور دیگری بود.

 

با رفتن فاطمی امین، آیا مافیا خودرو هم می‌رود؟

علیرضا بیگی؛ نماینده تبریز: امکانی که ما داریم، امکان نظارتی است. ما به دقت رصد می‌کنیم که شاخ‌و برگ‌های مافیا را قطع کنیم. آقای رییسی این‌بار که به مجلس آمد، با تمام وجود حس کرد این بار مجلس جلویش ایستاده و اجازه نمی‌دهد حقوق مردم تضییع بشود. اگر به جز منافع مردم اقدامی انجام بدهد باز هم همین اتفاق تکرار خواهد شد. آقای رییسی به‌سرعت دارد فرصت‌هایش را از دست می‌دهد. علی‌رغم این‌که وعده‌های خوب و شیرین می‌دهد اما این وعده‌ها، وعده‌های متوهمانه است. ما انتظار داریم ایشان با واقع‌بینی وارد میدان مبارزه بشوند.

 

قیمت فولاد و مواد اولیه آن نصف قیمت جهانی است

غنی نظری‌خانقاه؛ نماینده مردم خلخال و کوثر: قیمت فولاد و مواد اولیه آن نصف قیمت جهانی است، اما در کشور به قیمت جهانی عرضه می‌شود، پول این بخش به جیب چه کسی می‌رود و رانت چه کسی است، چه کسی باید پاسخگوی این بخش باشد.


معایب تشکیل وزارت بازرگانی

مصطفی طاهری؛ نماینده زنجان و طارم در مجلس به عنوان یکی دیگر از مخالفان تقاضای دو فوریت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: این موضوع بارها در کمیسیون صنایع و معادن با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیران قبلی وزارت صمت و مدیران فعلی این وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته است و ما نامه‌ای خطاب به دولت و رئیس مجلس درباره نتیجه مربوطه ارسال کردیم. تشکیل وزارت بازرگانی موجب می‌شود این وزارتخانه برای تنظیم بازار به واردات متوسل شود.

انتقاد از فرآیند قیمت گذاری گندم

سید البرز حسینی؛ نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به قیمت گندم گفت: قیمت این محصول موجب می‌شود که بخش عظیمی از آن از گردونه تأمین مواد غذایی کشور خارج شود. وزیر باید در خصوص قیمت گندم در مجلس حاضر شود و توضیحات لازم را ارائه دهد چرا که ظرف یکی دو ماه آینده کشور دچار مشکل خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=104255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});