• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال به شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین

  • کد خبر : 105322
  • 26 اردیبهشت 1402 - 10:30
اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال به شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین
یاز اکو - معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل و تسریع عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جبرئیل رمضانی روز سه شنبه با بیان اینکه تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در چهار ناحیه در دست اجرا قرار گرفته است که در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: ناحیه عمرانی اول در سطح پنج هزار و ۵۰۰ هکتار، ناحیه عمرانی دوم در سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، ناحیه عمرانی سوم در سطح ۱۱ هزار هکتار و ناحیه عمرانی چهارم هم در سطح ۱۰ هزار هکتار در دست اجرا است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: از ناحیه عمرانی اول عملیات اجرایی یک هزار و ۵۰۰ هکتار به اتمام رسیده از ناحیه عمرانی دوم چهار هزار هکتار اجرا شده و از ناحیه عمرانی سوم و چهارم هم کانال اصلی، ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و بخشی از شبکه کار شده ولی قابل بهره برداری نیست.

رمضانی افزود: تاکنون برای اجرای این شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ۱۷ هزار میلیارد ریال هزینه شده و پیشرفت فیزیکی این شبکه به ۸۵ درصد رسیده است.

پیشرفت فیزیکی حفاری تونل شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسید

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین روند اجرایی سامانه خط انتقال شبکه سد گیوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی حفاری تونل طرح شبکه آبیاری گیوی به ۷۰ درصد رسیده است.

رمضانی اظهار کرد: برای اتمام طرح شبکه آبیاری گیوی هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صوت تامین اعتبار تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: با اجرای شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سه هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان کوثر و یک هزار و ۲۰ هکتار باغات زیر پوشش آبی قرار می‌گیرد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در عین حال از کاهش حجم ذخیره سد گیوی خبر داد و گفت: حجم ظرفیت سد گیوی ۴۹ میلیون متر مکعب است که به دلیل کمبود بارش این میزان در حال حاضر به ۱۳ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});