• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

وعده هایی توخالی برای ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه

  • کد خبر : 105394
  • 27 اردیبهشت 1402 - 11:45
وعده هایی توخالی برای ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه
یاز اکو - با گذر از ورودی شهر ارومیه از سمت کمربندی خاتم الانبیا مغازه ضایعات فروشان چشم مثل خاری در چشم است که علاوه بر تصویری زشت از شهر و ایجاد آلودگی بصری، سلامت روانی و بهداشتی شهروندان را نیز به خطر انداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، معضل ضایعات فروشان سال هاست موجب گلایه مندی شهروندان ساکن مناطق کمربندی خاتم الانبیا و خرمشهر شده است بطوری که حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، در خطبه های نماز جمعه بارها به معضل ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه اشاره کرده و از مسئولان شهری بدلیل تاخیر در ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه گلایه داشت.

متاسفانه ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه مشکلی چندین ساله است و مسئولان شهری هرچند یکبار موضوع ساماندهی این صنف را مطرح می کنند اما تاکنون اقدام عملی برای انتقال ضایعات فروشان به خارج از شهر و ساماندهی آنها انجام نداده اند.

ضرورت ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه

رئیس پلیس انتظامی آذربایجان غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: ضروری است ضایعات فروشان ارومیه برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلفات و جرایم و بهتر شدن ورودی شهر ساماندهی شوند.

سردار جهانبخش تصریح کرد: ضایعات فروشان ارومیه شناسنامه دار می شوند و کسانی که تمکین نکنند مطابق قانون برای بررسی صلاحیت مغازه هایشان پلمب می شود وچند مغازه ضایعات فروشی نیز به همین دلیل بسته شده است.

بلاتکلیفی در واگذاری زمین، علت اصلی عدم ساماندهی ضایعاتی های ارومیه

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در گفت وگو با ایسنا افزود: یکی از اساسی ترین مشکلات و معضلات شهری موجود بویژه در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار ازجمله خیابان های بهار،امیر احمدی،علی آباد و خرمشهر حضور ضایعات فروشان است.

منافی اظهار کرد: متاسفانه بلاتکلیفی در واگذاری زمین توسط ارگان های ذیربط و نبود زمینی مناسب در خارج از شهر که هم در راستای انتقال ضایعات فروشان و هم تحت مالکیت شهرداری باشد؛ از دلایل عدم ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه است.

وی تصریح کرد: باید با اولویت فوری برای تخصیص زمین و انتقال این اصناف به خارج شهر اقداماتی صورت گرفته شود.

منافی در خصوص فعالیت ضایعات فروشان در داخل شهر نیز خاطر نشان کرد: باید اتاق اصناف در جهت پیشگیری از پراکنده شدن این صنوف در محدوده شهری از صدور پروانه کسب در مناطق شهری جلوگیری کنند.

تعیین ۳ قطعه برای جابجایی ضایعات فروشان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفت وگو با ایسنا افزود: برای ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه ۳قطعه در قطلو، یک قطعه در جاده کلانتری و یک قطعه در پشت باغ رضوان ارومیه مشخص شد.

حجت محمدی ثانی تصریح کرد: در نهایت قطعه قطلو تعیین و تمام مراحل اخذ سند بنام دولت تعیین کاربری شده و سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان مالک زمین و نماینده دولت مشخص و طی صورت جلسه، زمین جهت اجرای پروژه تحویل نمایندگان شهرداری گردید.

وی اظهار کرد: برای دو قطعه دیگر در صورت تکمیل مدارک و ارائه درخواست واگذاری از سوی شهرداری اقدامات اخذ سند انجام خواهد شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بااشاره به برنامه ریزی در جهت خارج کردن مجموعه های همچون ضایعات فروشان از داخل شهر به بیرون شهر، یاد آور شد: اداره کل راه و شهرسازی آماده واگذاری زمین به اتحادیه ضایعات فروشان و یا واگذاری به عنوان شهرک تخصصی صنف ضایعات فروشان است.

به گزارش ایسنا؛ موضوع ساماندهی ضایعات فروشان ارومیه موضوعی بااهمیت است و نمی توان صرفا با جلسات مختلف این مشکل و معضل را حل کرد .بدون تردید فعالیت ضایعات فروشان را نمی توان از جامعه حذف کرد، اما می توان با یک برنامه و طرح جامع در مدت زمان کوتاهی فعالین این صنف را ساماندهی و با متخلفین این صنف برخورد کرد تا از بروز آسیب های ناشی از عدم ساماندهی این صنف از جمله افزایش سرقت و بزه های اجتماعی و حضور معتادین متجاهر جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=105394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});