• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

استاندار: ظرفیت صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی بیش از ۲ میلیارد دلار است/ آذربایجان شرقی استان‌ گران است!

  • کد خبر : 106526
  • 07 خرداد 1402 - 10:00
استاندار: ظرفیت صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی بیش از ۲ میلیارد دلار است/ آذربایجان شرقی استان‌ گران است!
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته حدود ۱.۶ میلیارد دلار بود گفت: این استان توانایی صادارت بیش از ۲ میلیارد دلار را دارد و باید زمینه‌های دستیابی به این مهم برای بخش خصوصی فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عابدین خرم در نود و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، افزود: دولت بدنبال کمک به تولید و تجمیع سرمایه و هدایت آن به سمت بخش تولید است و قانون مالیات بر عایدات نیز در همین راستا وضع شده تا با سوداگری و درآمدهای آنی مقابله کند.

وی با بیان اینکه تولید و تورم دو مقوله معنادار و مربوط به هم هستند، گفت: حضور بخش خصوصی توانمند و باسابقه، مزیتی بزرگ برای استان است و بخش دولتی باید همواره کمک حال بخش خصوصی در تولید، تجرات و صادرات باشد تا بخش خصوصی با کمترین مشکل، به سمت رشد و تولید بیشتر حرکت کند.

خرم از همراهی کامل بخش دولتی با بخش خصوصی در دولت سیزدهم به عنوان دستاوردی بزرگ نام برد و ادامه داد: بخش دولتی برای رفع موانع، تسهیل امور و رشد همه جانبه بخش خصوصی همراه بود و شک و شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

وی به برگزاری جلسات و نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: این نشست برای نقد و بررسی مشکلات و ارایه راهکار برای مشکلات است.

خرم همچنین با بیان اینکه بحث تورم موضوعی ملی است و تابع تغییرات ملی بوده و استان نمی‌تواند زیاد در این زمینه تاثیرگذار باشد، افزود: برخلاف تورم، در بخش تولید می‌توانیم در زمینه عرضه و تقاضا با رشد تولید تعادل ایجاد کنیم تا قیمت‌ها نیز متعادل شود.

وی از قرارگرفتن آذربایجان شرقی در ردیف استان‌های گران ابراز تاسف کرد و گفت: این موضوع باید ریشه یابی شود چرا که با تورم زیاد، قدرت هم استانی ها کاهش می‌یابد و مشکل اجتماعی و روانی در جامعه ایجاد می‌شود و دولت و اتاق و صاحبان صنایع باید فکری در این زمینه کنند.

خرم تاکید کرد: وضعیت تولید، زنجیره تولید و زنجیره پشتیبانی در استان خوب است از این رو باید بهره وری را افزایش دهیم تا قیمت محصولات تولید شده در استان کمتر و یا در حد استان‌های دیگر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});