• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

اردوغان: روزانه در گابار ۳۷ هزار بشکه نفت تولید می‌شود، آن را به ۱۰۰ هزار بشکه خواهیم رساند

  • کد خبر : 137718
  • 28 اسفند 1402 - 18:15
اردوغان: روزانه در گابار ۳۷ هزار بشکه نفت تولید می‌شود، آن را به ۱۰۰ هزار بشکه خواهیم رساند
یازاکو - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در میتینگ شهر شیرناک، درباره تولید نفت در منطقه گابار اعلام کرد که تولید روزانه نفت از ۳۷ هزار بشکه فراتر رفته و هدف ما این است که تا پایان این ماه از ۴۰ هزار بشکه در روز عبور کنیم و تا پایان سال به تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسیم.

در تاریخ ۱۳ مارس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در میتینگ شهر شیرناک، درباره تولید نفت در منطقه گابار اعلام کرد که تولید روزانه نفت از ۳۷ هزار بشکه فراتر رفته و هدف ما این است که تا پایان این ماه از ۴۰ هزار بشکه در روز عبور کنیم و تا پایان سال به تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسیم.

اردوغان افزود: «پهنه کاتو و فراشین به یکی از مناطق اکتشاف نفت تبدیل شده و منطقه شیرناک نیز به یکی از مهمترین پایگاه‌های انرژی تبدیل می‌شود».

اردوغان با بیان اینکه از نظر انرژی، گاز طبیعی شیرناک، ادیل و سیلوپی را تامین کردیم گفت: امیدوارم که تا سال ۲۰۲۶، توانایی تامین گاز طبیعی برای مناطقی از جمله بی‌توش‌پاشا، اولودره، گوچلوک، اوناک و کارالار را نیز داشته باشیم.

گفتنی است در تاریخ ۲ می ۲۰۲۳، اردوغان کشف یک میدان نفتی جدید در ترکیه با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار بشکه در روز را در منطقه جودی گابار، استان شیرناک، اعلام کرده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137718

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});