• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

ترکیه امروز برای بار دوم پای صندوق های رای رفت

  • کد خبر : 106547
  • 07 خرداد 1402 - 11:45
ترکیه امروز برای بار دوم پای صندوق های رای رفت
یاز اکو - قرار است با انتخاب یک نفر از میان دو نامزد سکان اداره ترکیه به مدت ۵ سال در دستان او قرار گیرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر، رای گیری از ساعت ۰۸:۰۰ آغاز شده و در ساعت ۱۷:۰۰ پایان خواهد یافت.

در بیش از ۱۹۱ هزار صندوق که برای ۶۰ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۷۴۵ رای دهنده آماده شده، رای داده خواهد شد.

با توجه به اینکه کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴ اردیبهشت اکثریت مطلق را کسب نکردند، ترکیه مجددا برای تعیین رئیس جمهور جدید پای صندوق های رای می رود.

رای گیری برای دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که برای اولین بار در تاریخ سیاسی ترکیه برگزار می شود تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.

رجب طیب اردوغان نامزد ریاست جمهوری ائتلاف مردمی و کمال قلیچداراوغلو نامزد ریاست جمهوری ائتلاف ملت در این انتخابات با هم رقابت خواهند کرد.

ورود به محل رای گیری با دستگاه های ضبط تصویری یا وسایل ارتباطی مانند تلفن همراه، دوربین و فیلمبرداری ممنوع خواهد بود. چنین دستگاه هایی به کمیته صندوق های رای سپرده می شود تا پس از پایان مراحل رای گیری بازگردانده شوند.

پس از انتخاب رجب طیب اردوغان یا کمال قلیچداراوغلو، نامزدهای ریاست جمهوری در برگه رای، رای دهندگان برگه رای را در پاکت قرار داده و در صندوق می اندازند.

پس از پایان مراحل رای گیری، شمارش و تفکیک آرا انجام خواهد شد.

صندوق های سیار رای در این انتخابات برای رای دهندگانی که به دلیل بیماری یا معلولیت در بستر هستند ایجاد می شود. این رای دهندگان می توانند رای خود را در صندوق های سیار به صندوق بیندازند.

علاوه بر این، افراد کم بینا می توانند با الگوی آماده شده برای آنها که در ۱۴ اردیبهشت اجرا شد، در این انتخابات رای دهند.

برگه های رای مورد استفاده در خارج از کشور توسط هواپیماها و پیک های دیپلماتیک به ترکیه آورده شد. آرای ذخیره شده در هیئت انتخاب ناحیه خارج از کشور در کنگره ATO آنکارا پس از تکمیل فرآیند رای گیری در سراسر کشور، همزمان با سایر آرا باز و شمارش می شود.

ممنوعیت های روز انتخابات

در محدوده ممنوعیت های انتخاباتی از ساعت ۶ الی ۲۴ مشروبات الکلی به فروش نمی رسد و دادن و نوشیدن مشروبات الکلی در اماکن عمومی ممنوع است. مکان های تفریحی در طول دوره رای گیری بسته خواهند ماند و صرف غذا در رستوران هایی که مکان های تفریحی هستند مجاز خواهد بود.

بعد از ساعت ۱۸ می توان مراسم عروسی را به شرط رعایت ممنوعیت های انتخاباتی و قوانین مشخص شده برگزار کرد.

هیچ کس نمی تواند سلاح حمل کند، مگر کسانی که مسئولیت حفظ امنیت و نظم را بر عهده دارند. رسانه ها تا ساعت ۱۸ امروز نمی توانند اخبار، پیش بینی و اظهار نظر در مورد نتایج انتخابات و انتخابات ارائه کنند. فقط اخبار و اطلاعیه هایی که از سوی YSK در مورد انتخابات داده می شود می تواند بین ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰ از رادیو و انواع ارگان های پخش پخش شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106547

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});