• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

بارش‌های رگباری و تگرگ در راه آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 106783
  • 09 خرداد 1402 - 12:45
بارش‌های رگباری و تگرگ در راه آذربایجان‌شرقی است
یاز اکو - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جو در چهار روز آینده، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ، استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز سه شنبه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی تا شدید و بروز تندبادهای لحظه ای و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تمام نواحی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با تقویت سامانه بارشی و تشدید بارش های رگباری، آبگرفتگی معابر، برخورد آذرخش و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وزش باد و تندبادهای لحظه ای موجب خیزش گرد و خاک می شود، گفت: احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد، بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

امیدفر، ادامه داد: در نواحی مستعد با توجه به بارش تگرگ، احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106783

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});