• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
1

خط آهن میانه-تبریز باید تا چشمه‌ثریا ادامه یابد

  • کد خبر : 106908
  • 10 خرداد 1402 - 14:45
خط آهن میانه-تبریز باید تا چشمه‌ثریا ادامه یابد
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پروژه خط آهن میانه-تبریز باید تا چشمه‌ثریا در مرز ترکیه ادامه یابد، تأکید کرد: ما پروژه خط آهن میانه- تبریز را زمانی تمام شده تلقی می‌کنیم که این خط آهن به ایستگاه اصلی تبریز برسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، محمدرضا میر تاج الدینی با اشاره به سفر آتی رییس‌جمهوری به آذربایجان شرقی و تلاش برای بهره‌برداری از ایستگاه قطار خاوران در شرق کلانشهر تبریز، افزود: ما پروژه خط آهن میانه- تبریز را زمانی تمام شده تلقی می‌کنیم که این خط آهن به ایستگاه اصلی تبریز برسد.

وی ادامه داد: ایستگاه خاوران که در شرف افتتاح قرار دارد، ایستگاه دوم راه‌آهن تبریز محسوب می‌شود و تا زمان اتصال این ایستگاه به ایستگاه اصلی راه آهن تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا هزینه‌های سنگینی که برای این پروژه انجام یافته بیش از این معطل نماند.

تاج الدینی با تاکید بر اهمیت خطوط ریلی در صنعت ترانزیت، گفت: تبریز در محور تاریخی راه ابریشم قرار دارد و ضروری است تا خطوط ریلی و زیرساختی تبریز و شمال‌غرب برای بهره‌مندی کشور از برکات این محورهای ارتباطی به سرعت تکمیل شوند، به همین منظور خط آهن جلفا- چشمه ثریا در مرز ترکیه مورد تاکید کارشناسان صنعت ترانزیت و مجموعه مدیریت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وی افزود: برای پروژه خط آهن جلفا-چشمه ثریا پیش از این نیز در بودجه سالیانه دولت ردیف تخصیص یافته است، اما ضرورت دارد تا این پروژه و تکمیل پروژه خط آهن میانه-تبریز تا ایستگاه اصلی تبریز به دغدغه اصلی دولت و مدیریت استان تبدیل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست اخیری که با مدیران وزارت راه و شهرسازی هم داشتیم بر این موضوع اساسی تاکید کردیم و گفتیم که متاسفانه تا کنون اقدامات چشم‌گیر در خصوص این پروژه‌های زیرساختی که کشور را به خطوط ریلی ترکیه و اروپا متصل می‌کند، انجام نشده است.

تاج الدینی افزود: بنابراین تاکید ما بر این است که خطوط ریلی شمال‌غرب کشور باید به سرعت و با اولویت تکمیل شوند و برای این منظور از فاینانس خارجی هم می‌توان استفاده کرد و مجموعه مدیریت استان طرح لازم را جهت تصویب هیأت دولت در سفر آتی به تبریز آماده کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه- تبریز یکی از پروژه‌های طولانی است که چندین دولت را سپری کرده، اما با وجود اینکه ایستگاه خاوران در شرف بهره‌برداری قرار دارد، اما هنوز همین قسمت از پروژه هم بعد از ٢٠ سال و هزینه کرد ١٠ هزار میلیارد تومانی نواقصات زیادی دارد و ٢٢٠ میلیارد تومان اعتبار هم برای تکمیل نواقصات طرح تا ایستگاه خاوران لازم است.

تاج الدینی گفت: ما حالا روی دو چیز تأکید داریم، اول تکمیل نواقصات فاز فعلی طرح تا ایستگاه خاوران و دوم تکمیل پروژه تا ایستگاه اصلی راه آهن تبریز. امیدوارم در سفر آتی رییس‌جمهوری به استان مصوبات و دستورات لازم برای تکمیل نواقصات راه آهن میانه-تبریز و ادامه پروژه خط آهن تا چشمه ثریا صادر شود و ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس این مهم را به عنوان مطالبه اصلی استان‌های آذربایجان مطرح می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 5انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});