• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
0

۵۲ پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 107016
  • 11 خرداد 1402 - 15:15
۵۲ پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری رسید
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر بازآفرینی پایدار آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۲ پروژه بازآفرینی شهری همزمان با سراسر کشور در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر بخشی زاده، روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها افزود: این پروژه ها شامل ۲۴۲ واحد مسکونی است که در شهرهای تبریز، مراغه و بناب از طریق ویدیو کنفرانس در قالب پنج هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده سراسر کشور با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

وی اظهار کرد: از مجموع واحدهای مسکونی مورد بهره برداری، ۲۲۳ واحد در تبریز، ۱۱ واحد در مراغه و هشت واحد در بناب است که این واحدها در راستای اجرای برنامه نهضت ملی مسکن نوسازی شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر بازآفرینی پایدار آذربایجان‌شرقی گفت: برای نوسازی این واحدها از سوی دولت برای هر واحدمسکونی ۴۰۰ میلیون تومان و در مجموع برای ۲۴۲ واحد مورد بهره برداری امروز، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به علاوه سایر هزینه ها پرداخت شده و بخشی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این واحدها نیز به صورت آورده شخصی تامین شده است.

بخشی زاده، ادامه داد: در زمان کنونی ۸۷۲ پروژه بازآفرینی شهری با سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن با پیشرفت های بالای ۵۰ درصد در این استان در حال اجراست.

وی با اشاره به این که بافت‌های فرسوده از ظرفیت‌های بالایی برای نوسازی و تولید مسکن برخوردار هستند، ادامه داد: برنامه‌های حوزه بازآفرینی شهری در سال جاری در چهار محور نوسازی مسکن، تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری، بهسازی معابر خاکی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان پیگیری می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر بازآفرینی پایدار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بعد از ابلاغ بسته تشویقی شهرسازانه در چند ماه اخیر، صدور پروانه‌ ساخت رشد چشمگیری در شهرستان‌ها داشت، گفت: بخش نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند توجه است و در این راستا نیز از سوی این اداره کل بسته های تشویقی ارایه می شود.

بخشی زاده، افزود: برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات و گروه‌های تخصصی که به شکل چهره به چهره با مردم وارد گفت و گو شوند باید استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});