• امروز : یکشنبه - ۶ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
2

ده ها واحد مسکونی ۳۵ روستای گرمی در سیل آسیب دید

  • کد خبر : 107210
  • 14 خرداد 1402 - 11:30
ده ها واحد مسکونی ۳۵ روستای گرمی در سیل آسیب دید
یاز اکو - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بسیاری از واحدهای مسکونی ۳۵ روستای شهرستان گرمی در جریان سیلاب هفته گذشته تخریب شد که تاکنون خسارت وارده به ۲۱ روستا برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حامد کیخسروی روز شنبه در بازدید از روستاهای سیل زده گرمی افزود: برای واحدهایی مسکونی که نیاز به تعمیر دارند با ارسال صورت جلسات مدیریت بحران و ارزیابی‌های خسارات که توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام یافته، تسهیلات تعمیری مسکن اختصاص داده می‌شود.

وی اظهار کرد: واحدهای تخریب شده در اثر سیلاب در روستاهای شهرستان گرمی، از مقاومت لازم برخودار نبوده‌ و ضروری است با احداث سازه‌های مقاوم مسکونی و با تخصیص اعتبار مناسب، مقاوم‌سازی واحدهای روستایی تسریع شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از اعزام ۱۰ تیم ارزیابی ۲ نفره از استان و شهرستان‌های دیگر به شهرستان گرمی در پی اعلام شرایط بحرانی افزود: یک دستگاه لودر، یک دستگاه گریدر و ۲ دستگاه کامیون از ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن استان برای خدمات رسانی به روستاهای سیل زده گرمی اعزام شد.

کیخسروی با اشاره به حضور تیم‌های ارزیابی خسارت منازل مسکونی در روستای درگیر سیلاب ادامه داد: خسارات منازل مسکونی ۲۱ روستا ارزیابی شده و میزان خسارت روستاهای باقی مانده هم تا ۲۴ ساعت آینده ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: برای دیوارکشی ساحلی و تکمیل طرح هادی روستاهای در معرض خطر بالای سیلاب، پیگیری‌های لازم جهت تامین اعتبار از محل اعتبارات حوادث انجام می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});