• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

تداوم بارش باران تا اواسط هفته در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 106389
  • 06 خرداد 1402 - 11:00
تداوم بارش باران تا اواسط هفته در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به ناپایداری جو تا اواسط این هفته، رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز شنبه افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی تا سه روز آینده در استان فعالیت خواهد کرد و موجب ناپایداری جو، ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تمام نواحی استان را دربر می گیرد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب خیزش یا نفوذ گرد و خاک و بروز مه در ارتفاعات و نواحی مستعد می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی از نظر دمایی تغییرات قابل ملاحظه ای در استان روی نخواهد داد، گفت: با تشدید بارش های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: در نواحی مستعد با توجه به بارش تگرگ، احتمال بروز خسارت به باغات وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});