• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

آخرین وضعیت ریزش کوه در جاده مرزی جلفا

  • کد خبر : 106388
  • 06 خرداد 1402 - 10:45
آخرین وضعیت ریزش کوه در جاده مرزی جلفا
یاز اکو - فرماندار جلفا، آخرین وضعیت ریزش کوه و بسته شدن جاده مرزی جلفا در اثر بارش باران را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، اسماعیل عطاپور جمعه شب، پنجم خردادماه، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۸ روز جمعه، پنجم خردادماه بر اثر بارش شدید و رگبار باران در شهرستان جلفا و به خصوص مسیر بین جلفا تا کلیسای سنت استپانوس، سیلاب‌هایی جاری شد که سنگلاخ‌هایی را از طرف کوه به سمت پایین هدایت می‌کرد.

وی افزود: این سیلاب‌ها در حدود ۱۰ مسیر شکل گرفت که اولین خبر از وقوع آن‌ها را از سوی مرزبانی دریافت کردیم و سپس همکاران راهداری به محل مربوطه اعزام و اقدامات اولیه را آغاز کردند.

وی ادامه داد: بلافاصله امکانات شهرداری نیز برای بازگشایی مسیر به جاده اعزام شده و عملیات مربوطه نزدیک به ۲.۵ الی سه ساعت زمان برد تا با اقدامات اولیه بتوان مسیر را برای تردد خودروها بازگشایی کرد.

عطاپور گفت: تعداد ۱۲۰ خودرو مابین مسیر سیلاب‌ها گرفتار شده بودند که تعدادی به طرف پلدشت و خوی و تعدادی دیگر با بازگشایی مسیر به طرف جلفا هدایت شدند.

وی با بیان این‌که این حادثه تلفات مالی و جانی نداشت، ادامه داد: مسیرهای مربوطه اکنون بازگشایی شده و مسافر و خودرویی در راه نمانده است.

وی افزود: امکانات لازم در صورت نیاز به اسکان اضطراری به منطقه اعزام شده اما خوشبختانه تاکنون نیاز نشده است. اکنون تمامی امکانات نیروهای راهداری، منطقه آزاد و شهرداری در حال آماده باش بوده و فعالیت‌ها برای بازگشایی مسیرهای مانده ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=106388

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});