• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

بزرگراه اهر- تبریز تا پایان تابستان تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 15377
  • 29 اردیبهشت 1400 - 9:00
بزرگراه اهر- تبریز تا پایان تابستان تکمیل می‌شود
یاز اکو - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در تکمیل بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های آن تخصیص می‌یابد، افزود: این بزرگراه تا پایان تابستان امسال به طور کامل بهره برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی در بازدید از طرحهای راهسازی اهر و هریس همچنین از تعیین ردیف بودجه آزادراه اهر- باکو در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرای این آزادراه روابط اقتصادی با کشور آذربایجان را تسهیل می کند.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: اتصال آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان به لحاظ مراودات اقتصادی؛ زمینه رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه صادرات این استان را فراهم می کند.


رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم گفت: بخش عمده‌ای از پروژه بزرگراه اهر- تبریز اجرا شده و بخش باقی‌مانده نیز در ۲ نقطه در حال احداث است که نیاز به اختصاص اعتبار بیشتری دارد.


محمدرضا رضایی کوچی افزود: طبق توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های این طرح اعتبار مورد نیاز تزریق می‌شود.


احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز اختصاص اعتبار برای تکمیل کمربندی شرقی اهر را خواستار شد و افزود: به دلیل تکمیل نشدن این طرح ؛ بار ترافیکی سنگینی را در شهر اهر شاهد هستیم، از این‌رو تکمیل کمربندی شرقی برای کاهش بار ترافیکی جزو مطالبات مردم این شهر است.


رسول خدابخش فرماندار شهرستان اهر هم با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای تامین زیرگذر ورودی شهر اهر گفت: مردم اهر به دلیل تکمیل نشدن زیرگذر ورودی شهر دچار مشکلاتی هستند و تکمیل این طرح را مطالبه می‌کنند.

عملیات اجرایی بزرگراه اهر – تبریز به طول ۹۰ کیلومتر و عرض دو خطه احداثی ۱۱ متر با هفت دستگاه پل بزرگ و ۲۸۰ آبرو از سال ۱۳۸۶  آغاز شده است.

حدود ۴۰ کیلومتر از این بزرگراه از سال ۱۳۸۶ تا سال ۹۷ زیر بار ترافیک رفته بود و از سال ۹۷ تا کنون بیش از ۴۰ کیلومتر به آن اضافه شده و هم اکنون به ۸۴ کیلومتر رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=15377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});