• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

تدوین بودجه امسال شهرداری تبریز بر اساس شاخص‌های توسعه شهری

  • کد خبر : 111671
  • 25 تیر 1402 - 17:00
تدوین بودجه امسال شهرداری تبریز بر اساس شاخص‌های توسعه شهری
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: در تقویم بودجه به دنبال جهش در زمینه شهرسازی هستیم و بودجه امسال بر اساس شاخص‌های توسعه شهری تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در یکصد و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی تبریز ضمن تشریح گزارش عملکرد برنامه و بودجه سال جاری شهرداری تبریز اظهار کرد: در حوزه درآمدی بودجه هیچ گونه نگرانی نداریم و فروش اموال غیرمنقول را نیز بر اساس نیازها انجام می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: تحقق بودجه امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد به طوری که در حوزه عمرانی در چهار ماه نخست سال جاری هزینه پروژه های عمرانی برابر با کل سال ۱۴۰۱ بوده و حدود ۶۰ درصد بودجه تعیین تکلیف شده است.

هوشیار افزود: در بحث فروش اموال غیرمنقول نیز با حساسیت بیشتری موضوع را دنبال می‌کنیم چرا که این اموال سرمایه و ثروت شهرداری هستند و باید درآمد و هزینه خود را مدیریت کنیم و در حفظ اموال نهایت تلاش و کوشش خود را انجام دهیم.

شهردار تبریز با اشاره به اقدامات تاثیر گذار در زمینه بودجه سال گذشته، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که شهرداری در سال ۱۴۰۱ انجام داده تقویت بانک املاک بود که به شدت دچار رکود شده بود و در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار است.

هوشیار از تحقق ۵۰ درصدی بودجه ماده صد شهرداری در سال جاری خبر داد و گفت: در این حوزه شاهد عملکرد خوبی بودیم و امیدوارم تا پایان سال شاهد تحقق بودجه با پیشن بینی های صورت گرفته باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: طبق تفاهمی که با بانک‌ها داریم، تعهدات بودجه را به شرط ضرورت و نیاز اخذ خواهیم کرد.

هوشیار از متمرکز کردن خزانه برای مناطق و سازمان های شهرداری از ابتدای سال جاری خبرداد و گفت: این موضوع در پروژه‌های شهری نمود عینی دارد و عملکرد هزینه‌ای پروژه‌های شهرداری مشخص و از طریق خزانه متمرکز تامین می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});