• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی آماده است

  • کد خبر : 107412
  • 16 خرداد 1402 - 16:00
۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی آماده است
یاز اکو - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان دور دوم سفر رییس جمهور به این استان، ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن آماده تحویل به متقاضیان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر بخشی زاده، روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه این واحدها در بخش های مختلف مانند خودمالکی، خودساخت، روستایی و دولتی ساخته شده است، افزود: در این سفر از جمله ۹۳۰ واحد خودمالکی شهری، ۹ هزار و ۹۹۷ واحد خودمالکی روستایی، ۱۳۰ واحد در مرند، ۶۰ واحد در مراغه، ۷۸ واحد در اهر، ۲۴ واحد در میانه و ۲۰ واحد در بستان آباده بهره برداری می شود.

وی اعلام کرد: در این سفر همچنین مسیر ریلی میانه – بستان آباد – ایستگاه خاوران به طول ۲۰۵ کیلومتر افتتاح می شود و با بهره برداری از این مسیر، مسافت ریلی از تبریز به تهران ۱۱۴ کیلومتر کاهش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: زمان سیر قطارهای مسافری از این مسیر ۴.۵ ساعت و قطارهای باری پنج ساعت کمتر می شود و قطارهای مسافری می توانند با سرعت ۱۶۰ و قطارهای باری با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

یازده هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی آماده افتتاح است

بخشی زاده، با بیان اینکه برای اجرای مسیر ریلی بستان آباد – تبریز و ایستگاه خاوران حدود ۱۵ هزار میلیارد هزینه شده است، ادامه داد: در جریان این سفر از اداره ثبت احوال ساختمان میرداماد تبریز با ۵۰۰ مترمربع زیربنا و صرف ۴۲ میلیارد ریال بهره برداری می شود.

وی بهره برداری از ایستگاه هواشناسی میانه را از دیگر پروژه های دور دوم سفر اعلام کرد و یادآور شد: در این سفر کتابخانه و فرهنگسرای ستارخان شهرداری تبریز نیز با صرف ۶۶ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

بخشی زاده، افزود: در سفر اول رییس جمهور به آذربایجان شرقی چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه طرح های راه و شهرسازی مصوب شده بود که از این میزان تاکنون حدود ۲ هزار میلیارد تومان جذب شده است و برای تکمیل پروژه های باقی مانده از سفر اول نیز در دور دوم سفر پیگیری لازم انجام می شود.

یازده هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌شرقی آماده افتتاح است امیر بخشی زاده، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی

۷۶ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی ۷۶ هزار و ۴۲۴ واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در حال ساخت بوده و عملیات ساخت این واحدها به بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

بخشی زاده، با بیان اینکه سهمیه سالانه این استان ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن است، ادامه داد: این استان در سال ۱۴۰۱ در حوزه ساخت مسکن ملی در رتبه ۲۹ کشوری قرار داشت که هم اکنون به رتبه ۱۷ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه این استان در تامین زمین در رتبه هفت قرار دارد، اظهار کرد: به منظور کمک به متقاضیان این طرح، تسهیلات پرداختی از ۴۰۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از مجموع ۲۸۶ هزار متقاضی ثبت نام کننده در این طرح، ۴۳ هزار متقاضی واحد شرایط شناخته شده اند که از این تعداد نیز بیش از ۲۱ هزار نفر آورده خود را واریز کرده اند.

بخشی زاده، با اشاره به اینکه از نظر تامین زمین مشکلی در این استان وجود ندارد، افزود: هم اکنون برای ساخت بیش از ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح زمین آماده است.

دهها طرح راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون دهها طرح راه و شهرسازی در سطح استان به بهره برداری رسیده است، گفت: این طرح ها از جمله شامل بهره برداری از ۴۶۶ واحد مسکن طرح اقدام ملی مسکن در راستای بازآفرینی شهری، تقاطع غیرهمسطح هریس و باند رفت قطعه اول بزرگراه خواجه – ورزقان به طول ۱۳.۵ کیلومتر است.

بخشی زاده، با بیان اینکه باند برگشت بزرگراه خواجه – ورزقان به طول ۱۲ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح خواجه نیز در حال اجرا است، ادامه داد: تلاش می شود این مسیر تا آبان امسال به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: باند رفت قطعه سوم صوفیان – شبستر به طول ۱۰ کیلومتر، باند برگشت قطعه دوم جلفا – مرند به طول ۱۰ کیلومتر، تکمیل قطعه دوم بزرگراه بستان آباد – سراب به طول ۱۲ کیلومتر و پل قوری چای میانه با ۶ دهنه ۲۲ متری در سال گذشته بهره برداری شد.

بخشی زاده، افزود: قطعه اول آزادراه تبریز – صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر و بخشی از آزادراه مراغه – هشترود نیز به زودی به بهره برداری می رسد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});