• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

اردوغان: مسئله ما درباره زنگزور با ارمنستان نیست بلکه با ایران است

  • کد خبر : 108289
  • 24 خرداد 1402 - 20:00
اردوغان: مسئله ما درباره زنگزور با ارمنستان نیست بلکه با ایران است
یاز اکو - رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره موضوع زنگزور و ارتباط نخجوان با جمهوری آذربایجان از این طریق گفت: مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما در این خصوص با ایران است. این رویکرد ایران، چه آذربایجان و چه ما را ناراحت می کند و در اصل آنها نیز باید ناراحت شوند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم؛ رئیس جمهور ترکیه در بازگشت از جمهوری آذربایجان گفت: درباره بازگشایی زنگزور، مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما در این خصوص با ایران است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره موضوع زنگزور و ارتباط نخجوان با جمهوری آذربایجان از این طریق گفت: مشکل ما با ارمنستان نیست، مشکل ما در این خصوص با ایران است.

وی افزود: این رویکرد ایران، چه آذربایجان و چه ما را ناراحت می کند و در اصل آنها نیز باید ناراحت شوند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: امیدوارم که این مسئله را در کوتاهترین زمان حل کنیم.

رئیس جمهور ترکیه با طرح این ادعا که ایران در این مسیر رویکرد مثبتی ندارد، گفت: اگر رویکرد مثبتی به این موضوع داشتند، امروز ترکیه، آذربایجان و ایران، چه از طریق جاده و چه از طریق راه آهن، با یکدیگر ادغام می شدند و شاید «خط پکن- لندن» نیز باز می شد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ارمنستان و ایران با ارتباط بین نخجوان و جمهوری آذربایجان مسئله ای ندارند اما باکو به دنبال گرفتن خاک و ایجاد کریدور در منطقه جنوبی ارمنستان است که منجر به تغییر در مرزها می شود.

خطوط اتصالی در توافق آتش بس مسکو بین ارمنستان، آذربایجان و روسیه در سال ۲۰۲۰ ذکر شده اما آذربایجان خواسته هایی بیشتری دارد که ارمنستان زیر بار آنها نمی رود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});