• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

آلایندگی کلر پارس نگران کننده است/طومار اهالی باسمنج خطاب به رییسی در باره آلایندگی های کلر پارس در شرق کلانشهر تبریز

  • کد خبر : 108363
  • 25 خرداد 1402 - 12:30
آلایندگی کلر پارس نگران کننده است/طومار اهالی باسمنج خطاب به رییسی در باره آلایندگی های کلر پارس در شرق کلانشهر تبریز
یاز اکو - جمعی از اهالی شهر باسمنج و روستاهای تابعه و صاحبان صنایع در جاده قدیم تبریز- باسمنج در طوماری خطاب به ریاست جمهوری اسلامی ایران خواستار رسیدگی جدی به آلایندگی های کلر پارس شدند. در این طومار که《تشکل مردمی حامیان ولایت و عدالت》آنرا تقدیم نهاد ریاست جمهوری کردند آمده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، جمعی از اهالی شهر باسمنج و روستاهای تابعه و صاحبان صنایع در جاده قدیم تبریز- باسمنج در طوماری خطاب به ریاست جمهوری اسلامی ایران خواستار رسیدگی جدی به آلایندگی های کلر پارس شدند.در این طومار که 《تشکل مردمی حامیان ولایت و عدالت》 آنرا تقدیم نهاد ریاست جمهوری کردند آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب دکتر رییسی

با سلام و احترام باستحضار می‌رساند که وجود دو کارخانه تولید کلر در شرق شهر باسمنج و اسناد منتشره توسط پدافند استانداری و بهداشت استان و محیط زیست شهرستان تبریز و همچنین تعدادی از کارکنان شرکت موسوم به کلر پارس نشان می دهد.

اخیرا تخلیه ضایعات کارخانه کلر پارس در اطراف اراضی شرق کلانشهر تبریز و باسمنج، و گزارش هایی مبنی بر ترکیدگی مخازن اسید و رهاسازی پساب خام آغشته به اسیدها و مواد آلی در مسیل، تخلیه آب نمک آغشته به کلردر محیط، تخلیه مخفیانه لجن آغشته به بنزن در قسمتهایی از اراضی مجاور باسمنج و احتمال بالای آلودگی چاههای آب شرب منطقه با توجه به بحران تامین آب، علاوه بر اینکه صدای دوستداران محیط زیست را در آورده، موجب اعتراض ساکنان و باغداران محل نیز گشته است و این معضل حتی به شبکه‌های بین‌المللی و اجتماعی نیز کشیده شده است.

با این حال انتظار مردم ، ساکنان ، باغداران و صاحبان صنایع از شخص جناب عالی بعنوان عالی ترین مقام اجرایی کشورمان این است که با صدور دستور تشکیل یک کارگروه ویژه در این رابطه و اعزام بازرسان، کارشناسان و مجاب کردن مدیران متخطی، برای پاسخگویی و ایجاد بسترهای مناسب، اصولی و علمی در خصوص تصفیه و انتقال ضایعات خطرناک و سرطان زای کارخانه کلر پارس اقدام فرمایند تا موجب آرامش خاطر مردم و جلوگیری از عواقب احتمالی ناشی از آن، مانند نفوذ پساب های خطرناک به آب های جاری، زیرزمینی و آلودگی شدید این پسماندهای شیمیایی به آب و خاک و هوا گردد و جالب این است نسیم بادی که از دامنه های سهند به شرق تبریز می‌وزد امکان پراکندگی و انتقال این مواد آلاینده را تا قلب کلانشهر داراست.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=108363

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});