• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

مشکلات ترافیکی غرب تبریز با تعریض اتوبان شهید کسایی برطرف می‌شود

  • کد خبر : 109749
  • 07 تیر 1402 - 17:00
مشکلات ترافیکی غرب تبریز با تعریض اتوبان شهید کسایی برطرف می‌شود
یاز اکو - شهردار تبریز با بیان اینکه بخشی از مشکلات ترافیکی غرب تبریز با اتمام عملیات عمرانی تعریض اتوبان شهید کسایی حل می شود، گفت: مدیریت شهری عزم راسخی در رسیدگی به مناطق کم برخوردار دارد بر همین اساس اعتبارات عمرانی منطقه ۷ در مقایسه با سال گذشته، یک هزار درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در میز خدمت شهرداری تبریز که در مسجد امیرالمونین آخماقیه برگزار شد با بیان اینکه در سال گذشته پروژه مهمی برای منطقه ۷ برنامه ریزی شده بود، اظهار کرد: پل دیزل آباد یکی از پروژه های حائز اهمیت بود که با فعالیت بی وقفه به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان شد.

هوشیار در خصوص اهمیت رفع ترافیک غرب تبریز ادامه داد: تعریض اتوبان شهید کسایی یکی دیگر از پروژه هایی است که به صورت شبانه روزی و بی وقفه ادامه داشته و طی ماههای آینده با اتمام این پروژه شاهد حل بخشی از مشکلات ترافیکی غرب تبریز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تملک باغات لاله از دیگر پروژه های مهم منطقه ۷ در سال جاری است، گفت: بخش اعظمی از این تملکات انجام یافته و پیگیر روند اجرای این پروژه شهری هستیم.

شهردار تبریز با بیان اینکه سال گذشته منطقه ۷ جز مناطق با رتبه بالا در خدمات آسفالت ریزی بود، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر ۴۷۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای سال جاری این منطقه در نظر گرفته است و این رقم نسبت به سال گذشته بیش از هزار درصد افزایش یافته است چرا که مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به مناطق کم برخوردار شهری دارد.

هوشیار با بیان اینکه اقدامات شهرداری بدون مشارکت و همراهی مردم در میدان عمل بی نتیجه می ماند، افزود: در بحث رفع سد معبر و معضل ترافیک نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم و از طرفی در راستای مقابله با متخلفین به راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلفات در اسرع وقت اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حداکثر تا دو هفته دیگر آسفالت‌ریزی اساسی خیابان اصلی آخماقیه را انجام خواهیم داد تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

هوشیار گفت: همچنین سه مجموعه ورزشی در خلجان، آخماقیه و کجوار درنظر گرفته شده است که تلاش خواهدشد تا هرچه زودتر تحویل شهروندان شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه تا کنون آخماقیه دارای پنج دستگاه اتوبوس و شهرک اندیشه نیز ۹ دستگاه اتوبوس بود، افزود: هفته پیش یک اتوبوس به این مسیر اضافه شده و هفته آینده نیز یک اتوبوس دیگر به مجموع اتوبوس‌های مسیر آخماقیه اضافه می شود تا تعداد اتوبوس های آن به هفت دستگاه افزایش یابد.

وی بیان کرد: شهرداری در این منطقه دو مجموعه کتابخانه کودک و مادر و یک کتابخانه در مجموعه های پارک مهرولایت و ستارخان احداث خواهد کرد تا از این طریق بخشی از فضاهای تفریحی کودکان سطح حوزه تامین شود.

هوشیار در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز که در حریم شهر انجام می‌گیرد، گفت: در این راستا به کمک مردم نیاز داریم و همچنین با استفاده از پهباد این معضل را رصد خواهیم کرد تا ساخت و ساز غیرمجاز به حداقل برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر دست به دست هم داده اند و با مدیریت و درایت شهردار تبریز و تلاش های شهردار منطقه مسیرگشایی خیابان شهید سعیدی که از پروژه های تاثیرگذار در جنوب غرب تبریز به بهره برداری می رسد.

گفتنی است، شهروندان ساکن در این منطقه با حضور در این برنامه مطالبات و مشکلات خود را مطرح کرده و از نزدیک راهکارهای پیشنهادی را از شهردار و اعضای شورای شهر دریافت کردند.

طی این جلسه اهالی منطقه مشکلات مختلفی در حوزه طرح ترافیک منطقه و سد معبر، اختصاص مسیر ویژه برای عبور و مرور کمپرسی ها، آسفالت ریزی خیابان اصلی و جاده خلجان، تسهیل در صدور پروانه های ساخت و ساز، کمبود یا نبود فضای سبز و امکانات تفریحی مناسب برای کودکان، نبود فضای ورزشی مناسب، کمبود تعداد اتوبوس و نبود زیباسازی ایستگاه های اتوبوس، کمبود کتابخانه و قرائت خانه، کمبود تابلوهای ترافیکی مسیر آخماقیه، جمع آوری سگ های ولگرد را مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});