• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

تحقق کارکردهای اجتماعی شهرداری‌ها نویدبخش اتفاقاتی خوب در آینده است

  • کد خبر : 109887
  • 09 تیر 1402 - 20:00
تحقق کارکردهای اجتماعی شهرداری‌ها نویدبخش اتفاقاتی خوب در آینده است
یاز اکو - شهردار تبریز گفت: طی سالهای اخیر بودجه خوبی به منظور تحقق کارکردهای اجتماعی شهرداری ها لحاظ شده که این موضوع نویدبخش نتایج و اتفاقات خوبی در آینده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار صبح امروز در سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلانشهرهای کشور اظهار کرد: اگر خواهان ایفای نقش عرصه مدیریت شهری در حوزه کارکردهای اجتماعی هستیم باید نگاه ها تغییر کرده و این تغییر نگاه در تدوین بودجه شهرداری ها نیز متبلور شود.

هوشیار با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص توجه شهرداری‌ها به اهمیت کارکردهای اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات دهه اخیر، تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته در حیطه نقش اجتماعی شهرداری‌ها خلاء جدی وجود داشت و از نگاه بیرونی شهرداری تنها نهادی خدماتی به شمار می رفت.

وی بانوان فرهیخته و نخبه را ظرفیت خوبی برای مدیریت شهری دانست و افزود: ما به لحاظ نظام ارزشی و فرهنگی در حوزه زنان مطالبه گر هستیم.

شهردار تبریز حوزه خانواده و زن را یکی از موضوعات قابل توجه در حوزه بین المللی عنوان کرد و گفت: گاه به خاطر خلأهای موجود در حوزه های مدیریت های شهری نسبت به موضوعات اجتماعی، این بخش مورد هدف افراد سودجو قرار گرفته است.

هوشیار خاطرنشان کرد: ایران در حوزه زنان در موضع مطالبه گری نظام بین‌المللی قرار دارد ولی برخی ها می خواهند ما در موضع دفاعی باشیم. به طور مثال بسیاری از زنان ایرانی در حوزه های مختلف علمی و تخصصی به جایگاه های ویژه رسیده و جوایز ارزنده ای کسب کرده اند.

وی با تاکید بر افزایش ۵۰ برابری بودجه ریزی فرهنگی شهرداری تبریز نسبت به سال گذشته افزود: کارکرد اجتماعی برای شهرداری تبریز بسیار حائز اهمیت است چرا که ایران اسلامی و کهن شهر تبریز دارای ریشه‌ای فرهنگی و داشته‌های غنی در این زمینه است.

شهردار تبریز در پایان یادآور شد: طی سال جاری چهار هزار برنامه فرهنگی و ورزشی در قالب پیوست فرهنگی به شورای اسلامی شهر ارائه شده است که به طور متوالی این برنامه های در سطح شهر برگزار می شود.

گفتنی است سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز و مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران برگزاری شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=109887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});