• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

تیگو ۸ پرو e پلاس رونمایی شد/ بررسی اولین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی ایران

  • کد خبر : 111159
  • 21 تیر 1402 - 9:45
تیگو ۸ پرو e پلاس رونمایی شد/ بررسی اولین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی ایران
یاز اکو - با ورود کراس‌اوور تیگو 8 پرو e پلاس، محصول پلاگین هیبریدی برند فونیکس از زیرمجموعه مدیران خودرو، انقلابی در صنعت خودروسازی کشور اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، مدیران خودرو در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۲ از اولین کراس‌اوور پلاگین هیبریدی ایران، یعنی تیگو ۸ پرو e پلاس رونمایی کرد.

این محصول از همه نظر قابل رقابت با محصولات پلاگین هیبریدی جهانی بوده و با وجود اینکه ورود آن به بازار اندکی با تاخیر همراه بود، اما در نهایت محصولی به بازار عرضه می‌شود که دارای مشخصاتی در قامت یک محصول هیبریدی جهانی است.

مشخصات فنی

تیگو ۸ پرو e پلاس از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی بهره می‌برد. ترکیب این سه موتور می‌تواند حداکثر ۳۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب کراس‌اوور جدید فونیکس، درحال حاضر پرقدرت‌ترین و پرشتاب‌ترین کراس‌اوور مونتاژی ایران به شمار می‌رود.

تیگو 8 پرو E پلاس

تیگو ۸ پرو e پلاس دارای دو حالت Ev و Hev است. در حالت Ev دو موتور برقی در مدار قرار می‌گیرد که می‌تواند با باطری فول، حداکثر تا ۷۵ کیلومتر را طی کند. اما در حالت Hev سه پیشرانه با یک‌دیگر وارد مدار می‌شوند که با مخزن سوخت و باطری فول توانایی طی کردن مسافتی برابر با ۱۰۰۰ کیلومتر را خواهد داشت.

طراحی ظاهری

تیگو ۸ پرو e پلاس همان گونه که از اسمش پیداست بر پایه تیگو ۸ پرو قبلی تولید و توسعه پیدا کرده. بنابراین تقریباً در هیچ بخشی متفاوت از برادر بنزینی خود نیست.

البته در واقع جزئیات این دو کراس‌اوور کمی متفاوت است. مثلا برای شارژ باطری‌ها، یک ورودی شارژ روی گلگیر جلو سمت راننده کار شده و حتی در قسمت پشتی نیز، نامی از e پلاس به چشم نمی‌خورد.

لازم به ذکر است که طراحی و ابعاد رینگ‌ها نیز نسبت به تیگو ۸ پرو بنزینی هیچ تفاوتی نداشته و این کراس‌اوور پلاگین هیبریدی از همان رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی استفاده می‌کند.

تیگو 8 پرو e پلاس

ابعاد تیگو ۸ پرو e پلاس دقیقاً مشابه با نسخه بنزینی است اما به دلیل وزن سنگین باطری‌های تعبیه شده زیر خودرو، وزن خالص نسخه هیبریدی در حدود ۲۰۰ کیلوگرم بالاتر رفته است. این باطری‌ها کف اتاق طراحی شده که مزایا و معایبی دارد. بزرگ‌ترین مزیت را می‌توان گرفته نشدن فضای صندوق عقب به واسطه باطری‌ها و مرکز ثقل پایین (درنتیجه هندلینگ مناسب) دانست. اما باید توجه داشت درصورتی که ضربه‌ای به باطری وارد شود، می‌تواند منفجر شده و یا آتش بگیرد. بنابراین باید تدابیر لازم جهت ایمنی باطری‌ها برقرار شود.

طراحی داخلی

قسمت داخلی نسخه e پلاس نیز مشابه بخش بیرونی، تقریباً هیچ تفاوتی با نسخه بنزینی ندارد. تنها تغییری که به چشم می‌خورد، تعبیه دو حالت Ev و Hev در کنار تنظیم حالت‌های رانندگی است.

نمایشگر وسط داشبورد به صورت یکپارچه با صفحه دیجیتالی پشت آمپر طراحی شده که اندازه هرکدام به ۱۲٫۳ اینچ می‌رسد. همچنین در هر دو ستون جلو، اسپیکرهایی کار شده که برند سونی روی آن به چشم می‌خورد.

داخل تیگو 8 پرو e پلاس

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

محصولات تیگو ۸ پرو و پرومکس تحت برند فونیکس در بازار عرضه می‌شود که برند لوکس شرکت مدیران خودرو به شمار می‌رود. بنابراین انتظار آپشن و امکانات رفاهی از این محصولات بسیار بالا است.

از جمله امکانات رفاهی تیگو ۸ پرو e پلاس می‌توان به کروزکنترل تطبیقی، شش عدد ایربگ، کنترل کشش و پایداری، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر لاین، رادار هشدار برخورد از جلو، رادار بین خطوط، چراغ چرخشی، نورپردازی داخلی، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی‌های جلو، کول باکس، شارژر وایرلس، سقف پاناروما با پرده برقی، ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.

بنابراین در بخش امکانات رفاهی، با یک خودروی آپشنال طرف هستیم.

قیمت تیگو ۸ پرو e پلاس

این کراس‌اوور پلاگین هیبریدی فعلاً در سبد محصولات فونیکس موجود نشده اما قیمت جهانی آن، حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ دلار است. با احتساب قیمت جهانی تیگو ۸ پرو بنزینی و مقایسه آن با قیمت عرضه فونیکس، مشخص می‌شود که احتمالاً این شرکت حدود قیمتی دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای نسخه e پلاس درنظر گیرد. باتوجه به اختلاف قیمتی کارخانه و بازار محصولات فونیکس، پیش‌بینی می‌شود در صورت ورود این کراس‌اوور به بازار داخل کشور، بالای سه میلیارد تومان خرید و فروش شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=111159

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});